Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Min FAT32-Ipod slutar kopiera/synka...

Alphonze

Recommended Posts

Tjena!

Jag är arg på min Ipod!

Ipod 20 GB, gen.4.

Den är FAT32-formaterad eftersom jag ofta använder den som hd mot Win-burkar.

Problemet är att när jag vill synka den eller manuellt kopiera alla mina Itunes-låtar (efter t.ex. Ipod-uppdatering) så hänger den sig mitt i synkningen/kopieringen. Vanligtvis är det efter ett hundatal låtar. Jag har provat flera gånger nu och det är samma visa. Jag blir då tvingad att tvångsomstarta Ipoden och efter det vill den inte vara med längre. Den funkar att lyssna på, men den vill inte synka mot min Mac (Powerbook G4 titan, 550 MHz) längre.

Jag har märkt att när jag synkar mot en Win/pc så fungerar det bra samt om jag synkar mot min Powerbook när Ipoden är Mac-formaterad så fungerar det då också.

Men jag vill ha Ipoden FAT32 mot min Powerbook! Har Apple slutat med det stödet eller?

Hjälp, jag börjar bli riktigt trött på det här. Har suttit och trixat fram o tillbaka i fler dar nu med Windows-datorn och Powerbooken; installerat nya Itunes, senaste Ipod-uppdatering m.m., m.m.

Stöööön!

Varför hänger sig skiten vid kopiering???

Ska tillägga att Windowsdatorn är en ett år gammal Dell-laptop med 15" widescreen med det zenaste Windowstjofräset och Itunes/Quicktime.

Ja, jag har kollat (nästan) alla andra inlägg om "Ipod som inte dyker upp på skrivbordet" samt kollat Apples s.k. hjälp.

Tack på förhand /A

Kan ju meddela att jag provade att koppla Ipoden till pc:n igen och det fungerade utmärkt.

Det verkar som Mac OS har stora problem med FAT32-formateringen!!! Är det medvetet från Apples sida?

Nån som har nån annan lösning än att bara Ipod-uppdatera? Gör jag det kommer den att hänga sig igen och det blir samma visa...

Oj, nu gjorde jag en tvingad omstart av Ipoden igen och nu dök den upp på skrivbordet! Men inte i Itunes (v.6)!

Nån som vet nåt?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...