Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Vad händer?

Nissen

Recommended Posts

Plötsligt när jag rör musen så blinkar det till som om det skall starta upp program och samtidigt så börjar musen uppföra stanna upp, gå långsamt. En gång har hela USB kedjan bangat ur och omstart var enda sättet att få det att fungera igen. Men det andra USB utaget fungarade hela tiden

Hur kommer man till rätta med det

Thomas Ytterberg

Den lösning du själv kom fram till (det andra uttaget), varför inte använda den om den fungerar bättre?

Att du får problem kan bero på att den usb-hubb du har inte klarar av strömförsörjningen eller är problematisk på annat sätt. Har du många prylar kan det hjälpa att skaffa en andra, strömförsörjd usb-hubb och fördela dem på uttagen. Anslut heller inget mer än musen till tangentbordet.

//Thomas

Jag hade oxå besvär med datormusen tills jag slängde bort en annan krånglande USB-manick och uppdaterade musdrivrutinen (logitech).

Och till skillnad fr Thomas så har jag oxå ett wacom bord kopplat till tangentbordet utan några problem. :D

Uppdaterade Logitechs drivruitin och vart bättre med musen men det med att det ser ut som att ett program skall starta upp kvarstår. Firefox går mycket snabbare efter uppdateringen måste ha vart någon konflikt där

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...