Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Audacity

preat

Recommended Posts

Hej på er!

Tankade hem Audacity (Freeware) som är ett ganska stiligt litet program för de som vill mixa ihop lite musik med mp3 mm...

Nån som kört detta? Det är här som jag blir lite frustrerad när det gäller mac.. Anta nu då att jag i Audacity (som i så många andra prog) väljer importera ljudfil, då öppnas en ruta där jag får bläddra mig fram bland all musik som ligger i iTunes music mappen... Detta är ju inte helt lätt att skapa sig en överblick av vad man har för musik.. I min enfald trodde jag då att man kanske kunda "dra" en låt från iTunes fönstret, dvs jag har både Audacity och iTunes uppe men det gick inte heller.. Mitt problem egentligen är ju att jag utan att öppna iTunes vi kolla in min musik på ett lätt och överskådligt sätt men det verkar inte som om det går.. Givetvis kan jag skapa en egen mapp i ex min Music mapp och skapa egna mappar med artister, skivtitel mm men det känns lite onödigt.. Nån som kan kläcka en strålande idé denna soliga lördagseftermiddag? :D

använd katalogiseringsprogram t.ex. CDfinder eller Disktracker finns flera kan även ta CD

209432[/snapback]

Hur menar du? Vad "gör" detta prog? Aja.. Jag laddar ner å kollar..Tack för hjälpen

:ThumbsUp:

• 2 weeks later...
xterrybozziox

Akta dig dock för att klicka på "Generate" och välja "Silence" (eng. version). Då försvinner allt ljud i din webläsare...

varför? vet ej.

tror det går att lösa med att välja "generate" och "tone..."

Akta dig även för att markera hela iTunes mappen och trycka äpple+del och sen finder->töm papperskorgen. Då försvinner alla dina låtar... :P

Man väljer Generate silince när man vill göra en ljudregion som inte innehåller något, dvs är helt tyst. Väldigt använtbart ibland. Generate tone däremot, är en signalgenerator som tillverkar en ton av valfri längd, amplitud och frekvens. Också väldigt använtbart.

• 3 weeks later...

hänger på den här tråden.

När jag tankat hem programmet och testar lite är hela effektmenyn gråmarkerad dvs otillgänglig. Hur aktiverar man den? Eller har jag gjort ngt fel?

tack då funkade det.

Jag är nog dock på jakt efter ngt litet enkelt program där man bara behöver start stop och realtidsregling av hastighet. Ngt tips?

Men om du har ordning på dina ID-taggar så är ju findermapparna redan döpta efter Artist -> album -> låtnamn. Så det verkar ju dumt att skapa nya mappar för det?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...