Jump to content
Just nu i M3-nätverket

nytt apple event

iMartin

Recommended Posts

"Apple Computer is once again gathering the press together as it rolls out new innovations. The latest invitation-only event will be held in New York City on October 19, 2005 on the eve of PhotoPlus Expo. Apple doesn't say exactly what the press conference will be about, but the invitation sent to MacCentral asks to join them as "we unveil Apple's latest pro innovations."

• Replies 116
  • Created
  • Last Reply

Apple har fått lanseringshysteri, nya grejer varje vecka :D

Innan jul kanske de har ett för varje dag närmare dopparedan'! ;):D

marcushedenstrom

Ja, vi tyckte ju alla att den häromdan var en uppgradering av "leksakerna".

Dags för Quad G5 och mer kraft i powerbooken, med andra ord. ^_^^_^^_^

Det är ju nästa onsdag kommer det att bli någon stream sen vet någon ?

Tack För svar

marcushedenstrom
Det är ju nästa onsdag kommer det att bli någon stream sen vet någon ?

Tack För svar

209632[/snapback]

Vad är chansen för det?? :P:P:P:P

marcushedenstrom

Hmm, aha ja.

Jovisst, det är klart... det finns ju goda chanser.

Fick för mig att det var live-ström som efterfrågades. :wacko::wacko::wacko:

Vad tror ni det blir då?

Jag gissar på uppdaterade PowerMacar och PowerBooks, men jag tror att nåt nytt pro-program även kan komma att uppdagas.... :whistling:

marcushedenstrom
Vad tror ni det blir då?

Jag gissar på uppdaterade PowerMacar och PowerBooks, men jag tror att nåt nytt pro-program även kan komma att uppdagas.... :whistling:

209709[/snapback]

Tror på mer kraft i Power-datorer plus, eftersom det är nån sorts fotomässa, ett "professionellt" iphoto. :whistling::whistling: Få se....

kanske apple lenserar ett eget photoprogram??? något i stil med photoshop fast som ett enklare och mindre avanserat "i" (tex iMovie iDvd) program :D:D

a airport vet jag inget om

de väntar nog på n standarden.. lr kanske a?

men framförallt powerbooks och powermac..

fotoprogram tro ja ej på..

proffesionelt ilife?

nopp isåfall i stil me logic

eftersom adobe inte längre gör photoshop elements till macen kanske de gav upp eftersom det sålde dåligt (?) och att apple var på väg att släppa ett snarlikt novice-program för foto...lika bra att kasta in handuken :huh:

Ja idag smäller det, jag antar att det drar igång kl 19.00 som vanligt. Min gissning är att det kommer bla. en uppgraderad PowerBook med en inbyggd iSight. Precis som på den nya iMacen.

Nämde inte också Steve på den senaste konferansen att iPod familjen skulle kompliteras innan julen?

Ja idag smäller det, jag antar att det drar igång kl 19.00 som vanligt. Min gissning är att det kommer bla. en uppgraderad PowerBook med en inbyggd iSight. Precis som på den nya iMacen.

Nämde inte också Steve på den senaste konferansen att iPod familjen skulle kompliteras innan julen?

211340[/snapback]

Tror faktiskt att det är 18.00 idag... :ermm:

jag tror på att det kommer komma uppdaterade powerbooks med 6-in-1 media reader, uppdaterad airport och lite snabbare och bättre prestanda, (kanske 12" modellen får upplyst tangentbord också...)

Jag tror på Photo Pro. Eller något liknande. Ett "digital mörkrum" för fotografer. Dvs något som ligger mellan iPhoto och Photoshop. Kanske kommer heta "Dark Room"?? :)

Edit: Kanske kanske kanske en mini-powerbook utan DVD-drive. Ärligt talat hur ofta använder man den? Speciellt inriktad till fotografer och dylikt som mest handskas med minnen och hårddiskar?

Lite illa att det inte har kommit igång någon vidare spekulation ännu...

Det kan komma:

En iPod Video med projektor

en iPhone

ett iHusvagn, med alla tillbehör man behöver för att nörda sig en vecka i skogen (typ elverk, kaffevärmare, usb-dammsugare mm...)

en ny PowerMacMini, med Dual G5 2.7, med 8GB ram, 6800GT osv. 30" går att köra direkt..

Eller något annat helt sjuk, kanske iSäng, iMat (jag hoppas fortfarande på iNudlar), iWindows = ett macskin som får det att likna windows (inget vidare svårt program, printscreen på en blåskärm som inte går att stänga av...:D)

mm, mm... (och ja, jag e lite trött nu....)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...