Jump to content
Just nu i M3-nätverket

har någon köpt IPOD i USA(apple.com)

gotojfd

Recommended Posts

den nya Ipoden kostar ca 2100 i USA (30GB) och då är priset i APPLE-store, så jag undrar om någon har köpt en apple-vara från USA. Blir det flera avgifter till tull, karantän eller något sånt?? jag har ingen koll men man säger att det är lite svårare att ta in från länder som inte är med i EU..vore tacksam för svar..

För att kunna köpa på Apple store i USA måste du ha ett kredit eller bankkort som är utfärdat i USA, tror även att man måste ha sin leverans adress där.

den nya Ipoden kostar ca 2100 i USA (30GB) och då är priset i APPLE-store, så jag undrar om någon har köpt en apple-vara från USA. Blir det flera avgifter till tull, karantän eller något sånt?? jag har ingen koll men man säger att det är lite svårare att ta in från länder som inte är med i EU..vore tacksam för svar..

209106[/snapback]

Har inte köpt min iPod från USA utan i USA. Om man tar nyförvärvet som handbagage har tullen svårt att bevisa att man inte hade med sig sin iPod innan man kom till USA och därför torde det inte vara några större problem att få med sig en hem för en billigare slant :whistling: Förvisso kostar det en del pengar att åka till stora landet i väst men du känner kanske någon som har vägarna förbi och som dessutom är villig att handla åt dig? Om så är fallet rekomenderar jag dig att förutom en iPod köpa en iTrip, "Traveles pack" (strömadaptrar för all värdens länder) samt en FireWire kabel till din iPod om du inte har en stor förkärlek till USB 2.0. :)

Känner du någon som redan bor i USA har jag för mig att man kan skicka ett paket som gåva för att undgå tull och om inte detta går finns det kanske möjlighet att UPS eller någon annan "glömmer" att lägga till tull om man gör på rätt sätt :P Frågan är väl om det är rätt eller inte men det låter jag gemene man ta ställning till :blink:

Känner du någon som redan bor i USA har jag för mig att man kan skicka ett paket som gåva för att undgå tull och om inte detta går finns det kanske möjlighet att UPS eller någon annan "glömmer" att lägga till tull om man gör på rätt sätt :P Frågan är väl om det är rätt eller inte men det låter jag gemene man ta ställning till :blink:

211143[/snapback]

Jag tror det är svårt. Tull och post verkar vara petiga. En vän köpte nyligen en del grejer från Hong Kong (också utanför EU och borde vara likt att köpa från USA). Betalningen skedde med kreditkort och paketet skickades utan firmanamn. Det var tullmärkt som present och dessutom var produkterna inslagna i presentpapper (!). Men det hjälpte inte. Tull och andra avgifter tillkom ändå.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...