Jump to content
Just nu i M3-nätverket

dissar EA Mac?

BobDeluxe

Recommended Posts

kommer det spel ur dessa serier till Mac??

nhl

fifa

need for speed

Battlefield

det är ju EA som producerar dessa, gör de vanligen spel till Mac också eller dissar de Mac helt och hållet?

battlefield, trevligt, men nhl och fifa då?? jag hittade inget på deras hemsida om Mac

Det är Aspyr du ska söka på och inte EA om du letar efter spel till Macen.

NHL och FIFA finns nog inte till Macen :(

Det är inte alltid ursprungstillverkaren som gör om spelen till mac.

För att kolla upp några sidor med mac-spel med tester, betyg, skärmdumpar och länkar till tillverkare m.m. så rekommenderar jag:

www.gamedb.com

och

www.insidemacgames.com

Den sistnämnda är ganska "fyllig"

Själv drömmer, hoppas, tigger, och trånar jag efter Grand Theft Auto-serien för mac men det verkar inte bli något med det. Aspyr har ju dessutom en sida där man kan framför aönskemål osv om spel man vill se för mac så jag får väl hoppas att det finns fler som tigger om GTA-serien hos dem.

Sportspel har det aldrig funnits gott om till Mac. Battlefield 2 hoppas jag verkligen de utvecklar. Fast om 1an inte var en gynnsam konvertering så kan vi nog glömma det.

kommer det spel ur dessa serier till Mac??

nhl

fifa

need for speed

Battlefield

det är ju EA som producerar dessa, gör de vanligen spel till Mac också eller dissar de Mac helt och hållet?

209078[/snapback]

Sportspelen tror jag inte vi får se. Det enda som kommit till macen är Madden2000 (år 2000), men det såldes väl bara i USA tror jag.

Need for speed höll Aspyr på med, men på grund av någon laglig licensieringsdetalj mellan EA och någon annan så tvingades projektet att läggas ner.

Battlefield 1942+ road to rome finns, heter Battlefield Deluxe Edition ( Aspyrs Battlefield sida ).

Bra spelproducenter/distributörer till mac hittar du här:

Aspyr Media

Feral Interactive

Virtual programming

Mac Soft

MacPlay

Mac Joy (svenska)

Freeverse

Några i alla fall - finns fler om du letar lite till

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...