Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fågelinfluensa

asson

Recommended Posts

Just nu skrivs det spaltmeter om den otäcka fågelinfluensan Vad tror ni? Överlever vi en ev fågelinfluensa? Kommer virust att mutera? Ska vi barrikadera oss hemma? Tamiflu. , den så omtalade medicinen biter inte längre.Är det en av apokalypsens hästar som gör sig redo för en sväng över planeten. :cry:

Eller är det bara tidningarnas sensationshysteri som kommer fram. Smittskyddsinstitutet ger en mer nyanserad syn på det hela.

Såg också just det, fan man blir ju lite orolig.. <_<

Men först ska det mutera sedan ska det ta sig till svergie, tycker personligen att de är dumma i huvudet att de inte massproducerade vaccinet när man insåg vilken farligsjukdom det är.. :angry:

Fram till mitten av 90talet hade vi egen vaccinproduktion. Statens bakteriologiska institut skötte det. Men det såldes i den allmäna marknadseuforin. Skulle varit bra att ha nu.

Mycket av våra saker har sålts och dyrare blev det istället för som det utlovats bli billigare. Fi fan.

Det kommer bli värre än Spanska sjukan, om det kommer. Asiaterna måste ändra på sitt hanterande av fåglar.

marcushedenstrom

Tror det är extremt hypat. Vet bättre än att gå på sånt... :D:D:D

Än så länge är det fågelviruset som dyker upp här och var, och av det kan människan bli allvarligt sjuk ifall man hanterar fåglar, men för att det ska bli ett spanska sjukan virus som sprids mellan människor - och då blir det verkligen inte skoj - måste viruset genomgå en förändring, och det kan det göra i dag eller inom ett år eller om tio år eller mer, det kan man inte förutse.

Det som var intressant var att innan spanska sjukan spreds kom tecknen som att djuren blev sjuka och dog, sen människan, nu är det samma sak, fåglarna dör, det kan vara det första tecknet på att något värre kommer.

Skillnaden är att idag vet vi om det. Kanske kan vi inte hindra det, men väl fördröja skeendet. Och få fram ett vaccin.

Carlisle_united
Ärente de ena så äre de andra!

209077[/snapback]

Sa flickan som blödde näsblod... :blink::unsure::whistling:

Alla ska vi dö en vacker dag, säger jag, som en apokalypsens budbärare. :huh:

209887[/snapback]

Du har så rätt så men inte idag va............... :unsure:

Alla ska vi dö en vacker dag, säger jag, som en apokalypsens budbärare. :huh:

209887[/snapback]

Livet är en sjukdom med hundra procents dödlighet.

Livet är en sjukdom med hundra procents dödlighet.

209978[/snapback]

Sexuellt överförbar dessutom. :)

Undrar om denna tråds riktning tyder på att vi inte tar hotet på allvar eller....?

Kanske, jag tar det på allvar men nu orkar jag inte bry mig om det, man kan ändå inget göra, orkar inte bry mig i flera år när man inte vet när det kommer. Den dagen det kommer kommer jag låsa in mig i lägenheten.

Jo, men har jag bara lite mjölk, grädde, mandelmassa och vetemjöl hemma så klarar jag mig ett tag. :)

210176[/snapback]

Du behöver jäst och socker också!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...