Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iCal visar inte allt jag vill :(

Luzer

Recommended Posts

Har precis börjat organisera upp mitt liv mha iCal, och det är himla käckt och smidigt måste jag säga. Saknar dock ett par saker som jag inte vet om det går att få fram eller inte, därför min fråga.

Under Veckovyn så skulle man ju vilja att det stod dagarnas namn istället för datumet (eller datum och dagnamn) går det att få fram på nåt sätt?

Och sen vill jag även kunna se vilken vecka det är...går det?

det där med veckodagar och datum vet jag att vi höll på att diskutera här för länge sen.

det går att göra, jag har gjort det, men jag kommer inte ihåg hur det var.

något med inställningarna i datum tid kanske?!

sök efter ical på forumet så kanske du har tur att få upp den tråden.

webcal://ical.oops.se/weeks/Sweden/-1,+1

209040[/snapback]

Utveckla...

Utveckla...

209281[/snapback]

Kopiera 'webcal://ical.oops.se/weeks/Sweden/-1,+1' till webbläsaren. Tryck Enter. iCal startar upp. Välj att prenumerera. Fungerar för mig i Safari.

Aha, det var ju en liten käck grej, ligger iCal hela tiden och kollar mot nån server då och ändrar utsnittet eller nåt. Nåja ska prova när jag kommer hem. Thanx :)

Aha, det var ju en liten käck grej, ligger iCal hela tiden och kollar mot nån server då och ändrar utsnittet eller nåt. Nåja ska prova när jag kommer hem. Thanx :)

209431[/snapback]

Ja, precis. Ett exempel är http://ical.minervaskolan.se/ där man genom att trycka på 'Prenumerera' kan prenumerera på ett schema i iCal. Ändras schemat så syns det i iCal.

Ja, precis. Ett exempel är http://ical.minervaskolan.se/ där man genom att trycka på 'Prenumerera' kan prenumerera på ett schema i iCal. Ändras schemat så syns det i iCal.

209434[/snapback]

Amen shit va grymt, varför hade inte skolorna sån här service när jag gick där. Man blir ju sugen på att börja plugga igen bara för att kunna ta del av alla bra grejer via nätet.

Finns föresten en föreläsare här på HTU i Trollhättan som spelar in alla sina föreläsningar och lägger upp dom som mp3´or på skolans server så alla kan tanka ner om man missat nån föreläsning..på tal om fyndiga skolnätgrejer :rolleyes:

Okidoki nu fick jag veckodagarna också, att det hängde ihop med hur hela systemet väljer att visa datum å dagar var ju en skum sak som kanske inte är jättebra löst, men spelar ingen större roll för mig eftersom jag inte har nåt annat som påverkar. Det där med prenumerationer var ju attans häftigt må jag säga :)

Mitt iCal visar veckodagarnas namn, och det har alltid gjort det... Menar ni att det inte är så automatiskt för alla?

Mitt iCal visar veckodagarnas namn, och det har alltid gjort det... Menar ni att det inte är så automatiskt för alla?

209983[/snapback]

Det är beroende på vad du har för inställningar för tid / datum under systeminställningar -> internationellt. Och inställningen ligger inte i iCal programmet alltså utan den visar olika beroende på hur du ställt in att OS´ét ska visa det.

Lånar din tråd lite.

nu är det så att mitt fönster till ical inte vill komma upp. alla andra programs fönster visas.

Om programmet går igång dvs det står iCal längst upp i hörnet så kan du ju gå till menyn fönster å klicka på iCal å se om det dyker upp.

Om programmet går igång dvs det står iCal längst upp i hörnet så kan du ju gå till menyn fönster å klicka på iCal å se om det dyker upp.

210123[/snapback]

Jag har testat det och det funkar inte. om man minimerar i menyn fönster så minimeras det men man ser bara ikonen för iCal nere brevid papperskorgen.

Jag behöver lite hjälp. :(

Lånar din tråd lite.

nu är det så att mitt fönster till ical inte vill komma upp. alla andra programs fönster visas.

210087[/snapback]

Som du kämpat... :ermm:

Kan du beskriva problemet lite mer!

Vad är det som inte dyker upp?

Om du markerar ical och sen menyn fönster finns inte möjligheten att välja "ical" i den menyn?

Jag startar iCal nere i dockan och menyn kommer upp men inget fönster kommer upp. menyn fönster så finns där iCal när man klickar på den så händer inget. Man kan minimera i menyn fönster och när ical dras ner brevid papperskorgen så det ända som syns där är en liten ikon ical och där miniatyren av fönstret skall vara är där bara tomt.

Nu funkar det. tack så mö

210618[/snapback]

Har jag tänkt säga till dig nu i flera dagar men tyckte nog att du skulle få upptäcka det själv ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...