Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Fråga oss om Apples nyheter

Simon Grabiec

Recommended Posts

Simon Grabiec

Fråga oss om Apples nyheter

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Fungerar Apples nya fjärrkontroll till andra Macar? Kan man titta på iPod-filmer på teven? Apple har lanserat massor med nya produkter, och allt är inte glasklart.

Skriv dina frågor i den här tråden, eller skicka dem per mail till mig, så tar vi reda på svaren. Klarar vi inte en fråga försöker vi hitta någon som kan.

Vilka upplösningar klarar nya iPod på film?

208933[/snapback]

Vet inte om vi vanliga dödliga får svara här men här är specen för iPoden.

"H.264 video: up to 768 Kbps, 320 x 240, 30 frames per sec., Baseline Profile up to Level 1.3 with AAC-LC up to 160 Kbps, 48 Khz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats

MPEG-4 video: up to 2.5 mbps, 480 x 480, 30 frames per sec., Simple Profile with AAC-LC up to 160 Kbps, 48 Khz, stereo audio in .m4v, .mp4 and .mov file formats"

Jag har länge funderat på att köpa iPod och börjar bli övertygad om att det är dags nu.

Det jag jag länge efterfrågat är en riktigt bra inspellningsfunktion direkt till mp3.

Jag är en sådan "stenåldersmänniska" som fortfarande handlar vinylskivor för mina slantar och inte orkar ta omvägen via datorn för att kunna spela över analogt till mp3.

Har hört att en sådan funktion nu har tillkommit via tillbehör (?),

stämmer detta eller ska jag fortsätta vänta?!

Okej, ni vill ju ha frågan, så här kommer den: Kommer vi andra att kunna köra Front Row på våra inte alltför gamla iMacar?

:blink: Hummingbird

Vad använder remoten för vågor när den sänder? Är det radio (å i så fall bluetooth?) eller är det IR? Vore intressant om det vore BT, å om man kunde köra den och front row på powerbooken.

Vad använder remoten för vågor när den sänder? Är det radio (å i så fall bluetooth?) eller är det IR? Vore intressant om det vore BT, å om man kunde köra den och front row på powerbooken.

208991[/snapback]

Det är IR.

(Om du tittar på delen där han använder remoten i videon kan du lätt se att det är IR eftersom han är tvungen att vända sig mot datorn.)

Jag skulle tycka att det va en kul grej att få veta när de levereras, iMacen alltså.

Beställde min igår :D

Jag är intresserad av en grej. Kommer man att kunna använda plug-ins till front row? Jag tänker framförallt på kombinationen formac digitaltv-imac/front row...

Varför blir det såhär när jag svarar på svåra frågan!?!?!

Du svarade rätt och har vunnit 5 kronor! *

För att få din vinst behöver du logga in på ditt IDG Konto:

1. Om du redan har ett IDG konto, logga in nedan

2. Om du inte har ett IDG Konto, skaffa ett genom att klicka här. Det är helt gratis och tar bara någon minut.

Personnummer  (ÅÅMMDD-XXXX)

Lösenord 

Glömt ditt lösenord? 

* Din vinst går att använda för att köpa produkter och tjänster från IDG via IDG.se.

(Den går inte att ta ut från ditt konto.)

^_^B)<_< ?????????

Självklar fråga: kommer Photo Booth till den ruttnande gamla G5:a som detta skrivs på? Ett löjligt enkelt litet fånigt program, men det var länge sedan jag fick sån ståpäls av en mjukvarudemo.

Guest Registreringsformulär
Varför blir det såhär när jag svarar på svåra frågan!?!?!

^_^  B)  <_< ?????????

209104[/snapback]

För att du har druckit för mycket.

Bättre OCH sämre. Plötsligen skall man betala för musikvideor istället för att bara se dem. Dock har man tydligen inte löst problemen med copyright-avtal så den avdelningen är mörk i svenska iTunes. Samma så klart för tv-shows nyheten.

Så vad blir kvar för en glad svensk shopper på iTunes? Lite gulliga podcasts sponsrade av beefeathers eller vad vet jag...

Inget av substantiellt video-content i alla fall....

Industrin som klagar över piraterna skapar problem - de måste skapa alternativ som funkar för de som faktiskt är beredda att betala....NU. Inte nästa år. I Sverige som på Island. Allt annat är löjligt. :cry:B) Annars är vi fortsatt hänvisade till alternativ för att se Lost eller Star Trek enterprise varav den senare inte ens sänds på svensk television längre. :ph34r:

Star Trek enterprise varav den senare inte ens sänds på svensk television längre. :ph34r:

209193[/snapback]

Oooh, Enterprise! Att de bara dödade den serien. Jag läste att SVT ska få en massa pengar nästa år och att de skulle köpa många serier som skulle tillfredsställa alla tittare så Star Trek kommer kanske tillbaka. Konstigt att den här sidan fortfarande är uppe. Förlåt, lite OT! :whistling:

Simon Grabiec
Vet inte om vi vanliga dödliga får svara här men här är specen för iPoden.

208934[/snapback]

Alla är mer än välkomna att svara! De frågor som inte får svar i tråden tar jag tag i, och ser till att de besvaras.

Okej, ni vill ju ha frågan, så här kommer den: Kommer vi andra att kunna köra Front Row på våra inte alltför gamla iMacar?

:blink: Hummingbird

208944[/snapback]

undrar samma sak, och är fjärrkontrollen kompatibel med andra program som t.ex. CenterStage?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...