Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lyxprylar til sin Powerbook

Ingemar Ragnemalm

Recommended Posts

Ingemar Ragnemalm

Urspårat från annan tråd:

Hmm inte så köpsugen på en powerbook G4 faktiskt.

Funderade just på om jag ska slösa iväg 2000 på en seagate momentus till min Pismo.  :wub:  :wub:  :wub:  :wub:

208560[/snapback]

Större (och snabbare) hårddisk? Tja, det är ju aldrig fel, men känns väl inte som en så dramatisk sak. Nästan som att kosta på sig ett nytt batteri när det gamla dör. Inget att tveka om när behovet finns.

Finns det inga häftigare saker man kan piffa upp Pismo-tillvaron med (eller andra PB för den delen)? Dockningsstationer har väl funnits, men det är lite tveksamt. Separat batteriladdare, mja. Den perfekta skyddsduken mellan tangentbord och skärm? Stativ?

Blåtand och en blåtandsmobil i kombination med en stor hårddisk och ett par snygga högtalare kommer att ge en perfekt fjärrkontrollstyrd nöjesstation.

3d glasögon å virtualreality handskar...

Ingemar Ragnemalm
3d glasögon å virtualreality handskar...

209021[/snapback]

Nja... Allvarligt så har jag faktiskt VR-handske, men den fungerar så dåligt. Mac-stödet är risigt, och inte bara det. Men det gäller väl över lag, VR-prylar har dåligt Mac-stöd. (Kanske kunde vara värt en egen tråd.)

marcushedenstrom

Vad trevligt att se sina utsvävningar cirkulera på det här sättet. :lol::lol:

Min Pismo :wub::wub::wub: är ju lite, tja, ovanlig. :D:D

Vore kul om man kunde få in nån bluetooth i den med, så jag slipper den externa pillemojen. Men jaja, jag vet att det finns folk som offrar en USB-port och lödar in, men dels kan jag inte löda, och dels vill jag inte ha ihjäl porten.

Annars tycker jag iCurven är riktigt skön. Externt tangentbord och mighty mouse.

Har även en mikrofiberduk mellan skärm och tangentbord, och denhär duken använder jag ibland. Dess största funktion är ju att torka av skärmen, och det gör den jättebra!

Talar man omkringgrejer och att göra livet skönt för sin Pismo :wub::wub::wub: så kommer man in på det här med fodral. Jag knökar ner min Pismo :wub::wub::wub: i ryggsäcken rätt ofta, och då är det gött att veta att den sover sött i ett Larobe-fodral, egentligen gjort för 14-tums iBook. Grönt är det med. ^_^^_^^_^

Har för övrigt 5 GB ledigt på 40-gigsdisken, och jag har hård disciplin på att rensa ut det jag inte för närvarande absolut behöver. Så visst vore det bra med en större disk.

Nja... Allvarligt så har jag faktiskt VR-handske, men den fungerar så dåligt. Mac-stödet är risigt, och inte bara det. Men det gäller väl över lag, VR-prylar har dåligt Mac-stöd. (Kanske kunde vara värt en egen tråd.)

209052[/snapback]

Ofasen, jag trodde att macstödet var bättre när det gällde VR prylar, har aldrig provat men känns ju mer maccigt på nåt sätt :D

Ingemar Ragnemalm
Ofasen, jag trodde att macstödet var bättre när det gällde VR prylar, har aldrig provat men känns ju mer maccigt på nåt sätt  :D

209286[/snapback]

Jag är ingen expert ska jag säga, har bara efterforskat marknaden en del förra året, och då bara efter VR-handskar, och då kändes det lite fattigt. Men då ska jag säga att jag sållade bort allt som var för dyrt eller svårt att få tag på. Helst skulle det vara både höger och vänster, och det verkar det vara ont om.

Det vore kul om någon har några tips! Mer VR åt folket! :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...