Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Tiger & Windows server 2003 AD

bjohag

Recommended Posts

Vi ansluter våra Macar mot AD på Windows server 2003.

Om man försöker spara dokument gjorda i Word eller Excel 2004 för Mac kan man inte spara dem på sin egen användare. Däremot funkar det med Office X.

Någon som vet orsaken?

Hej,

Har tyvärr inget svar men är nyfiken på HUR ni ansluter till Win 2003 server. Med Dave, Admitmac eller bara rakt av med Mac OsX egna nätverkstjänster?

Jobbar på en skola som har några macar men teknikerna vill inte underlätta för deras existens i nätverket.

Kan du surfa med andra webbläsare än explorer i ditt nätverk och hur gör du då med proxyns lösenordskrav?

Ingen vore gladare än jag för en lösning på mina problem.

Janne

Hej,

Har tyvärr inget svar men är nyfiken på HUR ni ansluter till Win 2003 server. Med Dave, Admitmac eller bara rakt av med Mac OsX egna nätverkstjänster?

Jobbar på en skola som har några macar men teknikerna vill inte underlätta för deras existens i nätverket.

Janne

209867[/snapback]

Om du kör 10.4 är det INGA problem att anslut vad som kan ställa till det är att tiden. Windows Ad är inte alltid klockade mot atomuren i Basel. fråga mig inte varför. OM tiden på din mac och windows ad:et skiljert mer än 5 minuter går det inte att binda. Tipsa teknikerna om det i allafall

Kan du surfa med andra webbläsare än explorer i ditt nätverk och hur gör du då med proxyns lösenordskrav?

Precis som joha88 skrev ansluter vi direkt till AD-et med 10.4

Diverse bekymmer men i stort funkar det

Surfar med FireFox, Safari funkar inte, loggar på mot proxyn med samma anvid och lösen som vid inloggning på maskinen.

Vad gäller tid har vi en egen tidsserver i nätverket.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...