Jump to content
Just nu i M3-nätverket

PB

rigoletta

Recommended Posts

Har varit en sån nöjd ny Macanvändare : PB SD med uppgraderat ra 1,25 12". Till det cinema display 20", tangentbord, mightymouse, ny laser o färgskrivare. You name it.

sen kommer kallduschen, det extrauppdrag jag har via nätet använder bara internet explorer!

och det är halva inkomsten.

Vad gör man? Den pc jag har är skälet att jag bytte. Köper en ny pc , säljer macen?

Ja, det är ingen egentlig fråga

Rigoletta

Internet explorer 5,5 eller senare . Verkar inte gå att ladda ner.

Virtual pc är ovanför min horisont.

det här är inte mina domäner egentligen.

Rigoletta

Rigoletta

208493[/snapback]

Internet Explorer har inte samma versionsnummer i Windows som i Mac OS/Mac OS X. Testa med Internet Explorer 5.2 till Mac OS X och se om det fungerar.

Tack för alla råd. Men tyvärr funkar inte Explorer 5,2.

Rigoletta

Rigoletta

208493[/snapback]

Virtual PC (VPC) är inget svårare än att installera ett annat program. Det kräver iofs att man kan något om sin Mac. Se VPC som ett program som kör ett annat program så blir det inte så komplicerat. Visserligen går det inte fort men det går. Om du kollar med någon återförsäljare i 08-området så finns det säker någon som vill hjälpa till. Dessutom är forumet FULLT av folk som bor i Stockholm som längtar efter att hjälpa nybörjare på Mac. ELLER HUR??!!? :w00t::w00t:

Förstår inte varför Rigoletta måste köra Explorer, har du testat Safari, Opera, Netscape, Firefox el vad alla kan heta? Kanske ngn av dem som fungerar med funktionerna på deras hemsida el vad det nu är?

" kan man köra virtual pc" ja, jag hittade sidan och trodde att jag laddade ner, men det vara update. Den måste köpas först.

Varför jag måste ha explorer 5,5, det måste väl bero på att yttervärlden exempelvis Nteck som skapat Infomedicas nya och ffa allt trista hemsida.

Karin

Så du menar att de skapar en hemsida som inte funkar på ngn annan webläsare än explorer? Det är ju rätt dåligt i så fall…

Det var ju det som var poängen eller snarare tvärt om!

Men så är det ju ägd av landstingen och apoteket AB

Rigoletta

marcushedenstrom

kommunister... *mumlar för mig själv* :whistling::whistling::whistling:

men åter till allvaret - om jag köper virtual pc - vilken version - kommer jag att kunna använda mig av explorer 5,5? Priserna varierar mellan USD 129-250 någonting.

Rigoletta

Ladda ner det med t ex Limewire först och testa om det duger...

(det var inte jag som sa det där!!)

Jag extraknäckte med intranät (för ganska stora företag) förra sommaren. Min Powerbook var ny då, men givetvis använde intranätet nån slags activex-jox som gjorde att hela lösningen blev låst till Windows/IE. Tyvärr är det många företag som bygger in sig i Microsoftlösningar.

Lösningen fick bli Virtual PC, och det funkade bra. Jag körde IE 6. Men man får se till att ha gott om internminne. Och inte förvänta sig fartupplevelser.

Jag håller på och letar mig fram. Ska rapportera.

Jockum, ja visst kan jag gå in o läsa bl a kloka saker som jag skriver där men att logga in för att skriva - det är väl där MusicNixon har rätt.

To be continued..

Rigoletta

Limewire är nedladdat - likaså Virual pc för mac - men sist kommer rutan "license expired juli 2004" och det blev det stopp. Men det kanske inte är ett ämne för detta forum.

Om jag måste beställa ett eget progra så finns det flera att välja på - vilket.

Ska alltså ha tillgång till IE 5,5 för att kunna jobba via nätet.

Mycket tacksam för hjälp

Rigoletta

Hej rigoletta. de finns några olika versioner av virtuel pc. om man redan äger en windows licens som 2000 eller xp kan man köpa endast virtuel pc och installera sin egen windowslicens över den. det är naturligtvis billigast. annars finns virtuel pc med xp, xp pro och 2000.

kolla här:http://www.microsoft.com/mac/products/virtualpc/virtualpc.aspx?pid=whichver

virtuel pc utan windowslicens kostar runt 1500:-

Använd t ex VPC 6, eller 7 som är det senaste, om du får tag på det via Limewire, ta nåt eget Windows som du kanske har (98, ME, XP?) och installera detta och gör en utvärdering - alltså precis som du redan gjort. Serienummer får du sedan också tag i mha Limewire och host, host! Serial host, host! Surfer host,harkel Serial Box harkel, host!!!

(Det var inte jag som sa det där heller!! :o )

*börjar bli rädd för mig själv*

markuslagerwall

JAG HAR LÖSNINGEN PÅ DITT PROBLEM, GRATIS.

Surfa med Firefox.

Uppe i menyraden under "Firefox" hittar du "preferences", gå in där, under "web features" kollar du så att "allow websites to install software" är aktiverad.

Gå till hemsidan

HÄR, klicka på "Download" (högt uppe på sidan), insticksprogrammet installeras automatiskt.

Avsluta programmet (Firefox asså) och starta det igen.

I menyraden, under "Tools" hittar du nu "user agent switcher", välj "Internet explorer 6".

Firefox kommer nu att utge sig för att vara Explorer och du kan kolla den där hemsidan utan problem (förutsatt att du har Flash installerat).

Sen när du inte vill vara Explorer längre är det bara att ändra till "Default" på samma ställe där du ändrade till "Explorer" tidigare.

Stay cool.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...