Jump to content
Just nu i M3-nätverket

DivX avi-fil...

mjg

Recommended Posts

Min DVD-spelare spelar DivX. Brände avi-filen (DivX-packad) till en CD rakt av som data...men det dög inte...spelaren säger datafel. Jag använde ISO-läget. Jag orkar inte packa om den för bränning. Hur ska jag göra? Det följer med en liten fil som har sufix .nfo. Ska den brännas med avi-filen? Tips.

Använder Toast i detta fall.

Min DVD-spelare spelar DivX. Brände avi-filen (DivX-packad) till en CD rakt av som data...men det dög inte...spelaren säger datafel. Jag använde ISO-läget. Jag orkar inte packa om den för bränning. Hur ska jag göra? Det följer med en liten fil som har sufix .nfo. Ska den brännas med avi-filen? Tips.

Använder Toast i detta fall.

208429[/snapback]

I min toast kan man välja att bränna som "DivX-disc" som jag antar funkar med DVD-spelare, vad jag försår kan DVDer aldrig läsa dataskivor rakt av, men det beror säkert på spelaren och med vilket filsystem/standard man bränner data.

nfo- är bara en (i)nfo fil som man får med "vissa saker" som man laddar ner från nätet.. :whistling::whistling:

Jag vet inte i vilket program man kan öppna dem i mac, för PC finns Damn NFO-Viewer som gör textfiler av prylarna..

Kör senaste Toast.

Jo...man kan ju bränna en DivX-skiva av en DivX-fil så klart - men då packas skiten om en gång till till DivX (det tar 6 år och min PB smälter). Filen - en AVI - ÄR redan DivX (intygas av QT vid analys). Så - hur bränna en DivX-fil till DivX-skiva utan att packa om den? Någon som vet? Är detta ovanligt?

Packar folk också om sina redan packade mpeg2-filer till mpeg2 en gång till när dom ska göra en DVD?

Undrande....sökande människa...konfys...

testade själv och det fungerade i min DVD spelare att bränna som data-skiva. Du kan testa ladda hem DivX doctor och se om filen har nån liten felaktighet som kanske gör att din DVD spelare inte vill köra igång filmen?

testade själv och det fungerade i min DVD spelare att bränna som data-skiva. Du kan testa ladda hem DivX doctor och se om filen har nån liten felaktighet som kanske gör att din DVD spelare inte vill köra igång filmen?

208525[/snapback]

Jepp. Du hade rätt. Filjäveln är inte frisk...följer inte DivX-standarden helt. Packad på PC helt uppenbart <_< Jävla MS igen! När ska dom lära sig att följa standard?

Nå - filen flyter i QT och MS MediaPlayer (så klart) - men min fina Sony-dvd-spelare är nog känsligare - håller väl stenhårt på standarden från DivX-group. Den lirar andra DivX utan problem. den lirar nästan alla format som finns :-)

Tack för tipset om DivX Doctor!! Toppen!

Jepp. Du hade rätt. Filjäveln är inte frisk...följer inte DivX-standarden helt. Packad på PC helt uppenbart  <_< Jävla MS igen! När ska dom lära sig att följa standard?

208535[/snapback]

Du får trösta dig med att du inte behövde betala något för filmen. Klagomålen får du väl framföra till scengruppen som rippat filmen, står mer i nfo filen. Fast har du inte tankat orginalrellen så kan du nog klandra dig själv för att den inte fungerar...Sen när det gäller divx så finns det ett par olika standarder inom just divx formatet och det är inte säkert att din dvd spelare fixar att spela upp alla. Dock brukar det finnas mjukvaru-uppgraderingar till spelarna som kan råda bot på endel.

Och nfo filen från scengruppen som rippat filmen går att öppna i ett vanligt textredigeringsprogram, och ställer du om typsnittet till något "terminal" format så ser du textfilerna mer "riktigt".

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...