Jump to content
Just nu i M3-nätverket

"Ny Powerbook"

Staley

Recommended Posts

Sitter här och är lite besviken över att Apple inte lanserade en uppgradering av powerbook-serien igår. Hade efter en tids rykten ställt in mig på att införskaffa min första mac och köra Logic pro på den. Men tji fick man...

Funderar på den nya Imacen nu....

Ska nog ändå ge mig till tåls en vecka till eller nåt (puh) för att se om mina önskningar slår in...

"one more thing"... Powerbook G5!!!! :)

PowerBook G5 kommer aldrig att komma, tyvärr. Det är en av argumenten Apple har till bytet, att de inte kunde få in G5 i PowerBook.

Men nog tror jag att vi kan räkna med en uppdatering snart, även om den inte blir alltför stor.

marcushedenstrom

Japp, de måste verkligen klämma ut mer kraft ur den.

Om de så får göra den dubbelt så tjock och sätta in fyra processorer. :w00t::w00t::w00t::w00t:

Om de så får göra den dubbelt så tjock och sätta in fyra processorer.  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:

208555[/snapback]

Du är köpsugen, det hörs. ^_^ Då kan du stoltsera med sista PowerBook G3 samt sista PowerBook G4.

marcushedenstrom
Du är köpsugen, det hörs. ^_^ Då kan du stoltsera med sista PowerBook G3 samt sista PowerBook G4.

208556[/snapback]

Hmm inte så köpsugen på en powerbook G4 faktiskt.

Funderade just på om jag ska slösa iväg 2000 på en seagate momentus till min Pismo. :wub::wub::wub::wub:

Hmm inte så köpsugen på en powerbook G4 faktiskt.

Funderade just på om jag ska slösa iväg 2000 på en seagate momentus till min Pismo.  :wub:  :wub:  :wub:  :wub:

208560[/snapback]

Men vilken samling det skulle kunna bli. ;)

Apple kan inte kan erbjuda några större prestandalyft innan övergången till Intel. Därmed tror jag att kommande datoruppgraderingar - precis som iMac - kommer att fokusera på smart mervärde för att hålla ha-begäret stabilt och därmed försäljningen. Tex skulle jag gärna se precis samma funktioner i nästa powerbook - front row och fjärr samt inbyggd iSight.

marcushedenstrom
Men vilken samling det skulle kunna bli.  ;)

208566[/snapback]

Mm, jovars. ^_^^_^:wub::wub::wub::wub:

Ingemar Ragnemalm

Om de så får göra den dubbelt så tjock och sätta in fyra processorer.  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:

208555[/snapback]

Det låter lite som de tidiga Powerbook G3 (innan de bra ;) ).

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...