Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Allt ljud från datorn till Expressen?

Boh

Recommended Posts

Hej alla fanatiker!

Jo jag köpte en airport express för ett tag sen och det är jätte kul och strömma musik och skriva ut trådlöst, men det är en sak jag undrar. Om jag vill titta på film i min säng med datorn på magen, kan jag då strömma det ljudet till mina högtalare genom expressen? Är det kanske jätte lätt att göra? Eller finns det något program eller liknande?

Min fråga är alltså kan man strömma allt ljud från datorn inte bara musiken i iTunes till Expressen?

Det kanske går för långsamt för att strömma allt ljud vad vet jag? Jag menar osynk med film etc..

Tacksam för svar! :w00t:

...och svaret är?

208351[/snapback]

Jag sökte i forumen på macworld.com och hitta svar där..

Det finns ett program som heter Airfoil. Med detta program kan man sända ljud till expressen från vilket program som helst. Detta går utmärkt med enbart ljud, MEN om du vill titta på film på din dator och höra ljudet genom dina express högtalare så blir det en klart märkbar fördröjning på ca 5 sekunder, detta i och med att det tar ett litet tag för ljudet att nå expressen.

Det ska gå att ställa in desynch i program som VLC-player och på så vis få en okej synk mellan bild och ljud (har dock inte gjort detta), MEN det blir ändå aldrig lika bra som om du kör ljud direkt ut från datorn.. (såklart)

Det är väl bara att vänta på ännu snabbare express eller program men just nu går det inte.. vilket jag är väldigt ledsen för. :( Det hade ju varit jävligt gött och ligga varsomhelst i huset och ändå ha perfekt ljud från stereo elller liknande när man tittar på film eller strömmmar nyheter..

Den som väntar på nåt gott.. (NOT)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...