Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Bilder från Apples Special Event

Simon Grabiec

Recommended Posts

Simon Grabiec

Bilder från Apples Special Event

Apples Special Event sändes som bekant direkt via satellit till London, dit det europeiska journalistkåren inbjudits. Här kommer ett par bilder från kvällen, tillsammans med en första titt på de nya produkterna:

London_01.jpg

Platsen för tillställningen var BBC Television Centre. Traditionsfyllt till tusen, nästan lika berömt som det pålitliga Londonvädret, som bjöd på ett rejält skyfall dagen till ära.

London_02.jpg

Vi tar plats i den enorma studion och väntar på att eventet ska börja.

London_03.jpg

Pascal Cagni inleder tillställningen med ett kort anförande om Apples ekonomiska situation (mycket god), företagets självförtroende (mycket högt) och iPodens popularitet (enorm).

London_04.jpg

Steve Jobs äntrar scenen och berättar att kvällens aktiviteter delats in i tre akter, som en riktigt bra historia bör ha.

London_05.jpg

Akt 1 är helt nya iMac G5.

London_06.jpg

Jobs går direkt på en demonstration.

London_07.jpg

Demonstrationen av effekterna i Photo Booth river ner skrattsalvor.

London_08.jpg

Så här ser nya Front Row ut. En knapp på fjärren tar fram den här skärmbilden. Som ett dashboard fast för multimedia.

London_09.jpg

Så här ser det ut när man spelar en låt i iTunes via Front Row.

London_10.jpg

Jobs visar hur liten och smidig Apples fjärr är jämfört med liknande kontroller från andra tillverkare. "Den här bilden visar nog bättre än någon annan bild någonsin hur Apple skiljer sig från andra tillverkare", berättar Jobs stolt.

Simon Grabiec

London_11.jpg

Sammanfattning av nyheterna i nya iMacen.

London_12.jpg

Dags för akt 2.

London_13.jpg

"Titta hur bra det går för iPod!"

London_14.jpg

Nya iPod lanseras.

London_15.jpg

Högra lagringskapacitet, ändå tunnare än sin föregångare.

London_16.jpg

Finns i vitt och svart.

London_17.jpg

Demonstrationsfilm för filmfunktionen. U2 förstås.

London_18.jpg

Jobs visar den nya siluettreklamen som ersätter de tidigare dansande siluetterna. Bonuspoäng för att Apple anlitat Eminem, som ju tidigare stämt företaget för att en av hans låtar användes i reklamsammanhang.

London_19.jpg

Reklamen kommer att åtföljas av affischer. Dessa sägs komma upp om någon vecka lite överallt i världen.

London_20.jpg

Akt 3: iTunes 6. Femman blev inte så långlivad. Vi kan ju i alla fall vara glada över att nya verisonen inte heter iTunes 2005 eller något liknande... ;)

Simon Grabiec

London_21.jpg

Nya funktionen Just for you tar fram låtar som kan passa ens musiksmak. "Ju mer ni handlar desto bättre träffar får ni, så se till att köpa många låtar", skämtar Jobs.

London_22.jpg

Fair Play-regler gäller för videohanteringen i iTunes.

London_23.jpg

En av de serier som kan laddas ner är superpopulära Lost. USA only tillsvidare...

London_24.jpg

Och man slipper reklam! (Men när kommer det till Sverige?!)

London_25.jpg

Robert Iger kommer upp på scenen och berättar om de båda företagens nya samarbete. Poängterar att det är Apple man samarbeter med, inte Pixar.

London_26.jpg

Eventet är slut. Under tiden har presshallen dekorerats med enorma reklamskyltar.

London_27.jpg

Första titten på nya iPod. Lade min mobil bredvid för en storleksjämförelse.

London_28.jpg

Okej, ska vi nöja oss med att säga att min mobil kunde ha varit tunnare?

London_29.jpg

Fjärren till Front Row kan sättas fast med dolt magnetfäste i iMacen ena sida.

London_30.jpg

Liten som en iPod Shuffle.

London_31.jpg

Som sagt, inte helt olik Shuffle.

London_32.jpg

Den här gluggen är allt som syns av nya, inbyggda iSight i iMac G5.

London_33.jpg

Baksidan har rundats av och nya iMac G5 är smalare. Notera ny portuppställning.

London_34.jpg

Front Row in action!

London_35.jpg

Stilstudie från sidan.

London_36.jpg

Nya iPod i vitt. Sheryl Crow får stå för demonstrationen.

London_37.jpg

Märkbart tunnare än tidigare modeller. Inte riktigt lika tunn som Nano, dock.

London_38.jpg

Dockan har inbyggd IR-port, och gör att iPoden kan styras med Front Row-fjärren.

Anton Österberg

RÄkna med det :P

Finns det att se som ström ännu?

Anton Österberg

Kvaliten på moviestore filmerna ska tydligen vara rätt dålig. Läs kommentarerna på http://www.macfeber.se/2005/10/ilounge_testar_.html

När jag inte vill ha rätt så har jag rätt. Kommer detta bli en flopp? Jag hoppas att jag inte har rätt...

Vet någon hur Apple Remote fungerar?

asså funkar den till alla G4 mac:ar?, vad behövs mm.. blåtand i datorn?

Simon Grabiec
Kvaliten på moviestore filmerna ska tydligen vara rätt dålig. Läs kommentarerna på http://www.macfeber.se/2005/10/ilounge_testar_.html

När jag inte vill ha rätt så har jag rätt. Kommer detta bli en flopp? Jag hoppas att jag inte har rätt...

208331[/snapback]

Trist, jag misstänkte det eftersom upplösningen är 320 x 240, inte direkt hd alltså. Men det såg riktigt bra ut på de iPodar som vi fick prova.

Simon Grabiec
Vet någon hur Apple Remote fungerar?

asså funkar den till alla G4 mac:ar?, vad behövs mm.. blåtand i datorn?

208342[/snapback]

Den fungerar bara med nya iPod med video samt med nya iMac G5, där den aktiverar Front Row-funktionen. Överföringen sker via infrarött, och både iMacen och iPoddockan har sådana mottagare numera.

Den fungerar bara med nya iPod med video samt med nya iMac G5, där den aktiverar Front Row-funktionen. Överföringen sker via infrarött, och både iMacen och iPoddockan har sådana mottagare numera.

208346[/snapback]

Synd :angry:

men det lär väl inte dröja så länge innan apple släpper en till dom andra mac:arna :D

lr?

Måste skaffa den där Apple Remote asså, jag har faktiskt längtat efter nått liknande bara det att Apple gör alltif allt så mycket snyggare och mer lättanvändligt. De kör liksom med 6 knappar på sin Remote medan tex microsoft media center kör med typ en hel uppsättning med knappar typ 36st.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...