Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Forumregler?


peth

Rekommendera Poster

Kan vi inte lägga detta bakom oss och gå vidare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 172
  • Created
  • Senaste svar
Kan vi inte lägga detta bakom oss och gå vidare?

 

Jag vet inte, kan vi det ? Hur går vi vidare då ? Det är ett standardsvar från dig när det blir jobbigt, och det är klart vi inte kommer vidare genom att älta saker, men antingen så tar du till dig det som sägs (och det gäller såklart andra med) och då tycker man att dom här situationerna inte borde dyka upp igen, eller så...ja, jag vet inte vad som är alternativet...

Hur menar du att vi går vidare ?

 

undrar förresten vem som skapade den borttagna tråden "moderatorrollen är svår"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur menar du att vi går vidare ?

För min del vore det bra om vi höll oss strikt till ämnet: Forumregler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Saken för mig är utagerad.

Vad blir bättre för att vi ältar och ältar, jag handlade inte fel igår, jag svarade att jag inte har med att göra vad som skrivs i PM, det fiinns inga möjligheter för mig att hålla koll på vad människor skriver i PM till varandra, och jag skulle inte heller vilja ha det.

 

Det vore som om Posten skulle sitta och läsa alla brev som skrevs till folk, så att inte Anderson skriver dumheter till Petersson. Möjligen gjorde Stasi det, men nu är vi inte sådana, och ska heller aldrig bli. PM är och förblir privat. Privata Meddelande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PM står ju ursprungligen för promemoria iofs, vilket är något helt annat...sen måste det ju ändå vara upp till mig som mottagare av ett pm, eller en present, eller vad det nu kan vara, att bestämma vad jag ska göra med det...

 

Men vi går vidare då, och drar uppenbarligen ingen lärdom av detta heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske det skulle vara vettigt att moderatorerna har två identer?

En som vanlig lumpen användare, och en som moderator.

Som vanlig användare har man lite lösare tyglar, men som moderator måste man strikt hålla sig till den rollen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas:

 

Grejen är, att stänga av någon är ju bara tramsigt, speciellt i en konflikt med 2 lika goda kålsupare, dåligt att det är så lågt i tak, och att det är snedtak, du tycker att han ska fundera på vad han håller på med, du har fått samma påpekanden från ett antal medlemmar, tar du själv en timeout och funderar på vad DU håller på med ?...det måste ju dessutom vara tämligen verkningslöst eftersom jag antar att det bara är att signa upp sig igen med ett annat namn ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får du ge dig, jag raderade ditt inlägg kommer att radera alla inlägg där PM publiceras.

 

I mitt första PM till dig inbjöd jag dig att komma till Got-a-Mac så vi kunde mötas mellan fyra ögon och se om vi använder samma språk som här.

 

Jag tycker att du inte alls efter detta att du är vidare trevlig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag överlever att du inte tycker jag är trevlig.

 

För att sammanfatta för folk då så kan vi säga att du tog bort 1 inlägg där jag citerade ett direkt, helt oprovocerat, indirekt fysiskt, hot från dig som PM.

Det känns onödigt att skriva samma sak igen, jag gissar att du tar bort det tämligen omgående, jag har vidarebefordrat det till Andreas så får han ta det.

 

För mig är det extremt fascinerande att man som vuxen inte kan göra skillnad på någon som säger jobbiga och obekväma saker, och någon som är otrevlig.....och sen att du tar bort mitt inlägg där jag citerar ditt hot i ett PM, med hänvisning till att det är privat, och sen i samma inlägg citerar du dig själv i ett annat PM, med den skillnaden att det är något som slätar över dina egna tillkortakommanden....hm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hoppas jag att du tog med mitt första PM där jag tyckte att vi skulle träffas på Got-a-Mac

 

Det var inget hot från min sida, jag tycker att det är bättre att man träffas öppet och ärligt kan se varann i ögonen och säga vad man tycker om varann och ens åsikter än att gömma sig bakom en anka. Jag är inte den typen som slåss, och är inte kababel till det heller med mitt handikapp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att sammanfatta för folk då så kan vi säga att du tog bort 1 inlägg där jag citerade ett direkt, helt oprovocerat, indirekt fysiskt, hot från dig som PM.

Det känns onödigt att skriva samma sak igen, jag gissar att du tar bort det tämligen omgående, jag har vidarebefordrat det till Andreas så får han ta det.

Jag förutsätter att du skickade med vad du skrivit också, så Andreas kan göra en rättvis bedömning.

"oprovocerat" håller jag inte med om. Du kan vara nog så provocerande.

"fysiskt" kan jag inte heller se.

"hot" kan jag absolut inte se.

Och, ja, jag såg inläggen innan de plockades bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I ärlighetens namn så skickade jag inte med det PM alls, jag kunde inte ens i min vildaste fantasi tro att du skulle ta bort ett inlägg som inte på något sätt innehöll några felaktigheter och angrepp, och var 100% korrekt...så jag påpekade helt enkelt för honom att han borde kolla den här tråden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förutsätter att du skickade med vad du skrivit också, så Andreas kan göra en rättvis bedömning.

"oprovocerat" håller jag inte med om. Du kan vara nog så provocerande.

"fysiskt" kan jag inte heller se.

"hot" kan jag absolut inte se.

Och, ja, jag såg inläggen innan de plockades bort.

 

 

Mellan 4 ögon förutsätter väl en fysisk kontakt eller...

 

jag tog här bort en mening angående provokation, det är ett för svårt ämne för att rymmas kort här, men jag har aldrig varit osaklig, jag har aldrig gjort ett personangrepp...men jag vet att jag är jobbig, vilket säkert upplevs som provocerande, jag gissar att Lars Danielsson upplevde KU förhören som provocerande också...

 

sen är ju skillnaden mellan mig och Pocahontas att han är moderator, vilket i mina ögon borde ställa högre krav på honom..with great power comes great responsibility...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mellan 4 ögon förutsätter väl en fysisk kontakt eller...

 

jag tog här bort en mening angående provokation, det är ett för svårt ämne för att rymmas kort här, men jag har aldrig varit osaklig, jag har aldrig gjort ett personangrepp...men jag vet att jag är jobbig, vilket säkert upplevs som provocerande, jag gissar att Lars Danielsson upplevde KU förhören som provocerande också...

 

sen är ju skillnaden mellan mig och Pocahontas att han är moderator, vilket i mina ögon borde ställa högre krav på honom..with great power comes great responsibility...

Nej, "mellan 4 ögon" förutsätter endast avskildhet. Tänk dig en privat videokonferens, exempelvis. Eller en chat med bara två deltagare. Ibland blir man inkallad till chefen för ett samtal melan 4 ögon, men det brukar YTTERST sällan gå till handgripligheter.

 

Nej, jag kan inte minnas att du varit osaklig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och, jag vill bara påpeka en ganska viktig sak, det är en jätteskillnad på att ifrågasätta en person, och att göra detsamma med en "position", jag tror att nästan alla är överens om att det sistnämnda SKA ifrågasättas, idéer kan/ska också i viss mån ifrågasättas, jag har ALDRIG ifrågasatt en enda person här, är det sen så att man gör sin "position" till att vara detsamma som ens person, så kanske man ska ifrågaätta det med, jag vet inte...jag har iaf aldrig ifrågasatt en enda människa här...ej heller varit osaklig eller otrevlig...och, jag är precis mot alla andra somjag vill att dom ska vara mot mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

Men vi går vidare då, och drar uppenbarligen ingen lärdom av detta heller...

I en tråd där det diskuteras forumregler publicerar plötsligt en medlem ett PM från en annan medlem som ifrågasätter medlemmens hälsa. Moderator redigerar bort avsändaren. Medlemmen lägger då upp hela eller delar av en PM-växling med moderatorn där medlemmen felaktigt (min tolkning) anklagar moderatorn för opartiskhet. Hårda ord åt båda hållen. "Duellanterna" somnar antagligen och friden återkommer till tråden.

 

Vad ska vi dra för lärdom av detta? Förutom att vi ska hålla oss till ämnet, vilket jag nu inte gör. Förlåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För partiskhet menade du säkert :) ...besserwisser...

 

Jag tycker det är helt on topic...är det mot "forumreglerna" då att publicera PM här ? Annars var det ju ett klart övertramp från moderatorn...reglerna behövs ju för att klara linjer ska gälla för båda "parter"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regler är på väg, än så länge är de lite av vilda västern här.

 

Men det är lägre än Glocalnet att visa upp PM, det är en sak mellan två människor.

Jag visar inte kärleksbreven från min flickvän inför mina kamrater?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I en tråd där det diskuteras forumregler publicerar plötsligt en medlem ett PM från en annan medlem som ifrågasätter medlemmens hälsa. Moderator redigerar bort avsändaren. Medlemmen lägger då upp hela eller delar av en PM-växling med moderatorn där medlemmen felaktigt (min tolkning) anklagar moderatorn för opartiskhet. Hårda ord åt båda hållen. "Duellanterna" somnar antagligen och friden återkommer till tråden.

 

Vad ska vi dra för lärdom av detta? Förutom att vi ska hålla oss till ämnet, vilket jag nu inte gör. Förlåt.

Att människor lär inte av, gör som jag säger, utan de gör som jag gör.

I detta fall är "jag" moderator/errna, alltså de som skall föregå med gott exempel, ej låta sig provoceras, hålla en högre standard och visa att de leder med exempel och förtjänar ett förtroendeuppdrag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Regler är på väg, än så länge är de lite av vilda västern här.

 

Men det är lägre än Glocalnet att visa upp PM, det är en sak mellan två människor.

Jag visar inte kärleksbreven från min flickvän inför mina kamrater?

 

Men du kan verkligen inte skilja på äpplen och apelsiner....det är du ju såklart i din fulla rätt att tycka, men att gå från det till att agera som moderator och ta bort meddelanden...

 

För att svara på det du sa i ditt PM...nej, det gör inte mig till en bättre människa om jag väljs som elevrepresentant i skolan, men det ställer större krav på mig...

Sen är det tråkigt, som jag sagt förut, att du ska lägga det på ett så personligt plan, att snacka om guru hit och "jag är så populär" dit, det gör det helt omöjligt för NÅGON, inklusive dig själv, att ta ställning i sakfrågan, emot dig, utan att du då också får det till att man tar ställning mot dig som person...det är det som i mitt tycker ger dom här tråkiga personlig debatterna, istället för att diskutera intressanta ämnen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men det verkar som om iMatte och jag har fallit för åldersstrecket. Vem behöver oss när ni klarar er utmärkt själva? :innocent::nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite OT, men det verkar som om iMatte och jag har fallit för åldersstrecket. Vem behöver oss när ni klarar er utmärkt själva? :innocent::nerd:

Det håler jag förvisso med dig om :lol:

 

Men på riktigt, den här tråden har ju fullkomligt spårat ur! Vad är det ni tjafsar om? Forumregler? personliga påhopp? Sak eller person? :bla::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Men på riktigt, den här tråden har ju fullkomligt spårat ur! Vad är det ni tjafsar om? Forumregler? personliga påhopp? Sak eller person? :bla::wacko:

Jag håller med dig. Stänger den här tråden. Vi har tillräckligt med input för att sätta de forumregler som kommer innan veckan är slut.

 

Over and out,

Leijon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...