Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

namn på knappar och sånt


palegolas

Rekommendera Poster

Hej, jag tycker ni ska ta en sväng genom forumet med Apples designögon.

 

Nu när man skriver nytt inlägg, och sen skrivit klart (som jag gör nu) så ska man klicka på en knapp som heter något som berättar VAD MAN GÖR genom att trycka på knappen. Till exempel "sänd", "skicka", "för in inlägget", "nu har jag skrivit klart och vill föra in inlägget" :).

Inte "Skriv nytt inlägg".. det är ju det jag har gjort precis.

"Förhandsgranska inlägg" är ju exempel på en bra knapp som talar om precis vad den betyder.

 

Kommer inte på nåt mer just nu, men hade för mig det var lite fler knappar som hade lite otydliga namn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv

OK, nu har jag ändrat det så att det står "Publicera inlägget". Passade även på att ändra knappen "Svara" till "Publicera ditt svar".

 

Samtidigt är många par ögon bättre än bara ett par - är det några knappar/länkar som ni tycker är svåra att förstå på grund av dålig översättning? Tipsa oss så ska vi försöka ändra på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade lite mer knappr.

Alla(?) knapparna i Min kontrollpanel när man ställer in olika saker.

På knapparna står det nu "ändra e-postinställningar", "ändra..." osv.

Tycker det borde stå "bekräfta förändring" eller dyl istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Det är ju de "äckliga" blå knapparna med ADD REPLY och QUOTE mm, vad gör du åt dem Nils

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nils Holmlöv
Det är ju de "äckliga" blå knapparna med ADD REPLY  och QUOTE mm, vad gör du åt dem Nils

Översättningar är en baggis - när jag ser nåt jag inte gillar ändrar jag det. Hittar ni något ni inte gillar kan ni ta upp det här, så gör jag nåt åt det, om jag håller med ;)

 

Angående grafiken har jag lite svårare att göra mycket åt dem - jag är usel på att skapa grafik :( Men om nån har några förslag är jag öppen för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...