Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Microsoft Messenger uppsnyggat


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Simon Grabiec

Microsoft Messenger uppsnyggat

 

Microsoft har uppdaterat sitt chattprogram MSN Messenger till version 5. Bland nyheterna märks främst ett helt nytt gränssnitt – som faktiskt inte är fult alls.

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

5.0 fungerar ju mkt bättre än 4.0. Även fast man fortfarande inte kan video/ljud chatta. Jag upplever nya versionen av MSN som ett litet uppsving för Microsoft. Det är kul att fortfarande bryr sig om Mac användarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det verkligen inte att ändra namnen i kontaktilistan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför det är så svårt att få till en video funktion. Det har funnits i msn på windows hur länge som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det verkligen inte att ändra namnen i kontaktilistan?

175171[/snapback]

 

Vad menar du?

Man kan ju sortera sina kontakter efter Online/Offline eller som Grupper. När du väljer Grupper så får du själv bestämma vad Gruppen ska heta och vilka kontakter som ska ligga där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte varför det är så svårt att få till en video funktion. Det har funnits i msn på windows hur länge som helst.

175177[/snapback]

Jag läste något om att de använder en gammal codec de köpt från Logitech och nu minns ingen längre hur den fungerar. Därför sitter de fast tills de byter codec.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e ju mycket macigare än 4 i utsende. Men jag ogillar att man inte kan ta bort företagsfliken, har försökt men inte kommit på hur. Vet nån hur man gör???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag läste något om att de använder en gammal codec de köpt från Logitech och nu minns ingen längre hur den fungerar. Därför sitter de fast tills de byter codec.

175183[/snapback]

 

Hahahahahaha!! Sååå M$!!!

:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste något om att de använder en gammal codec de köpt från Logitech och nu minns ingen längre hur den fungerar. Därför sitter de fast tills de byter codec.

175183[/snapback]

Men varför klarar Mercury det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste något om att de använder en gammal codec de köpt från Logitech och nu minns ingen längre hur den fungerar. Därför sitter de fast tills de byter codec.

175183[/snapback]

:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men varför klarar Mercury det?

175234[/snapback]

Är Mercury bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Mercury bra?

175237[/snapback]

Det är inte ofta jag sitter på msn så jag vet inte faktiskt.

Men någon annan kanske vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlighet att få msn 7 på mac är väl att köra det genom Microsoft Virtual PC? Men det blir väl ganska minneskrävande om man ska ha igång det hela tiden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En möjlighet att få msn 7 på mac är väl att köra det genom Microsoft Virtual PC? Men det blir väl ganska minneskrävande om man ska ha igång det hela tiden?

175250[/snapback]

VPC är riktigt langsamt. Man vill ju helst köra utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Simon Grabiec
Hahahahahaha!! Sååå M$!!!

:lol:

175214[/snapback]

 

 

Hehe, dagens garv! :lol:

 

Vore kul om det visade sig stämma...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet ifall det finns någon MSN Messenger klon som klarar av att visa cam med ljud?

 

Riktigt dåligt att Microsoft efter så lång tid med stöd för cam på PC sidan inte lyckas få det att fungera på Mac. Är det viljan eller kunskapen som saknas inom företaget?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet ifall det finns någon MSN Messenger klon som klarar av att visa cam med ljud?

 

Riktigt dåligt att Microsoft efter så lång tid med stöd för cam på PC sidan inte lyckas få det att fungera på Mac. Är det viljan eller kunskapen som saknas inom företaget?

175267[/snapback]

Vet inte om Mercury messenger klarar ljud.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jarting, tack så mycket för svaret min vän. Jag ska aldrig mer använda MSN Messenger. Mercury Messenger är så mycket bättre.

 

Vet någon ifall det finns något program för att spela in videoströmmen från Mercury Messenger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du?

Man kan ju sortera sina kontakter efter Online/Offline eller som Grupper. När du väljer Grupper så får du själv bestämma vad Gruppen ska heta och vilka kontakter som ska ligga där.

175181[/snapback]

 

Vad jag menar är när jag öppnar MSN så ser en del kontakter ut så här:

:P:P:P:Pbesst in world! ..........

eller

Hey Im just playing.........

 

Vem är det?

Jag skulle vilja ändra på det namnet till vad personen heter.

Det handlar inte om att skapa några grupper utan att ändra dom kontaktnamn som finns i min lista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet någon ifall det finns något program för att spela in videoströmmen från Mercury Messenger?

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag menar är när jag öppnar MSN så ser en del kontakter ut så här:

:P:P:P:Pbesst in world! ..........

eller

Hey Im just playing.........

 

Vem är det?

Jag skulle vilja ändra på det namnet till vad personen heter.

Det handlar inte om att skapa några grupper utan att ändra dom kontaktnamn som finns i min lista.

175301[/snapback]

Öhmmmm okej! :P:D Det är bara ett litet problem :lol: ! Anvädarna bestämmer själv vad de heter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

I iChat kan man ju byta namn på personerna, åtminstone i sitt eget program.

 

Edit: men tydligen inte i messenger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iChat kan man ju byta namn på personerna, åtminstone i sitt eget program.

 

Edit: men tydligen inte i messenger.

175333[/snapback]

Precis tror även man kan göra det i ICQ. Eller i alla fall så kan man välja vilket namn som ska visas. Dock har man aldrig kunnat det i MSN.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...