Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macoteket öppnar butik i Stockholm


Nils Holmlöv

Rekommendera Poster

Nils Holmlöv

För några minuter sedan gick en pressrelease ut från Macoteket som berättar att Macoteket öppnar butik mitt i Stockholm. Det blir i så fall den andra nya butiken i centrala Stockholm på mindre än ett halvår. Inte så dumt för den som jobbar i Stockholm och gillar Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Great! Det behövs verkligen fler ställen där Mac:ar exponeras för allmänheten. Tror att det kan locka fler PC-användare över till Mac, när man får möjlighet att se och känna på produkterna och förevisas av kunnig personal. Det sista har ju inte varit fallet hos tex ONOFF, där Macar säljs av personal som inte använder Mac vare sig i jobbet eller hemma. Vi Macanvändare måste bli fler, inte minst i Sverige!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om vi kunde fått en Macbutik i Göteborgs köpcentra Nordstan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om vi kunde fått en Macbutik i Göteborgs köpcentra Nordstan.

Pocahontas, det kanske kommer.

Så här skrev jag efter invigningen av InLife:

"Oscar Bjers var entusiastisk i sitt invigningstal och nämnde nått om att det här ska bli deras "slagskepp". Dom skulle också kämpa för att få till nått liknande i Göteborg och Malmö också! Verkar som dom stöttar verksamheten till 100%!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju kul om Apple kunde supporta de försäljningsställen runt om i landet som påstås vara Auktoriserade Apple Återförsäljare och som i princip bara har broschyrer att titta på. På såna ställen borde man åtminstone kunna köpa en iPod över disk eller iSight.

 

Alla bor ju som sagt inte i storstäderna. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore ju kul om Apple kunde supporta de försäljningsställen runt om i landet som påstås vara Auktoriserade Apple Återförsäljare och som i princip bara har broschyrer att titta på.

Jag gick förbi en "Dialect"-butik här i Visby för några dagar sen. Till min förvåning såg jag att dom hade en snygg Appleaffisch i skyltfönstret prydd med Apples produkter såsom iPod, PowerBook, iBook osv.

 

Jag klev in och frågade om dom hade några Appleprylar som man kunde kolla på. Damen tittade då förvånat på mig, funderade ett tag och sa att dom inte sålde Apples produkter. Jag hänvisade då till affischen i skyltfönstret. Den hängde tydligen bara där för att se bra ut.

 

Som sagt var - alla bor ju inte i storstäderna :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Jag gick förbi en "Dialect"-butik här i Visby för några dagar sen. Till min förvåning såg jag att dom hade en snygg Appleaffisch i skyltfönstret prydd med Apples produkter såsom iPod, PowerBook, iBook osv.

 

Jag klev in och frågade om dom hade några Appleprylar som man kunde kolla på. Damen tittade då förvånat på mig, funderade ett tag och sa att dom inte sålde Apples produkter. Jag hänvisade då till affischen i skyltfönstret. Den hängde tydligen bara där för att se bra ut.

Det var nog dagens bästa historia! Hoppas det blir en AppleStore i Visby. Den ska ligga precis bredvid Dialectbutiken med Appleaffischer i fönstret. Och damen som arbetade där ska bli Visbys första switcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk om dom kunnde öppna en ny mac affär även i Uppsala -att åka genom hela stan för att handla e int så kul. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick förbi en "Dialect"-butik här i Visby för några dagar sen. Till min förvåning såg jag att dom hade en snygg Appleaffisch i skyltfönstret prydd med Apples produkter såsom iPod, PowerBook, iBook osv.

 

Jag klev in och frågade om dom hade några Appleprylar som man kunde kolla på. Damen tittade då förvånat på mig, funderade ett tag och sa att dom inte sålde Apples produkter. Jag hänvisade då till affischen i skyltfönstret. Den hängde tydligen bara där för att se bra ut.

 

Som sagt var - alla bor ju inte i storstäderna :)

Tänk om Volvohandlaren hängde upp Saab-affischer bara för att de ser bra ut... :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrrrm!! De borde öppna butiker i alla Sveriges fyra största städer i de olika områdena: Stockholm och Göteborg i mellansverige där mest folk bor, Malmö i Skåne och Umeå som är norra Sveriges största stad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick förbi en "Dialect"-butik här i Visby för några dagar sen. Till min förvåning såg jag att dom hade en snygg Appleaffisch i skyltfönstret prydd med Apples produkter såsom iPod, PowerBook, iBook osv.

 

Jag klev in och frågade om dom hade några Appleprylar som man kunde kolla på. Damen tittade då förvånat på mig, funderade ett tag och sa att dom inte sålde Apples produkter. Jag hänvisade då till affischen i skyltfönstret. Den hängde tydligen bara där för att se bra ut.

Det var nog dagens bästa historia! Hoppas det blir en AppleStore i Visby. Den ska ligga precis bredvid Dialectbutiken med Appleaffischer i fönstret. Och damen som arbetade där ska bli Visbys första switcher.

Dialectbutiken i Umeå har vissa Appleprylar, men det skulle klart behövas en butik i norra Sverige. Folk som bor här åker hellre till Umeå och köper macprylar än ner till Tjockhult.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trevligt med en macaffär till,macoteket sköter sig bra med sina leveranser på postorder så det blir nog schysst.

mw

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...