Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

tv i mac:en?


kimwalltin

Rekommendera Poster

Finns det något sätt att se vanliga TVsändningar på en imac? kan man koppla antensladden till den på något sätt? hade vart fint att slänga ut min lilla TV och bara ha imac:en..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut.. :)

 

Det finns en hel del sådant för olika typer av tv-mottagning med olika typer av inspelningsmöjligheter. Kolla på "Tv och underhållning" på Applestore.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

schysst med snabba svar! jag hittede fram till detta under tiden:http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv200

 

är det något kanske? har vanlig analog TVantensladd&VHS med som vart kul att kunna konvertera...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elgato EyeTV Wonder USB 2.0 och Elgato EyeTV 200 borde greja det. Eventuellt får du köpa en adapter för att konvertera SCART till Composite eller SVHS men det är väl allt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även Miglialådan näst längst ner verkar ju ha ingångar för video. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående HackTV(som verkar vara ett supertips! tack):

"An A/D Converter Box or a Camcorder with Video Pass-Through" man drar altså från videobandspelaren till denna som kodar om till digitalt och sen in i fire wire, har jag förstått det rätt?

vad använder/köper man här som omkodare? har ingen videokamera..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elgato EyeTV Wonder USB 2.0 och Elgato EyeTV 200 borde greja det. Eventuellt får du köpa en adapter för att konvertera SCART till Composite eller SVHS men det är väl allt. :)

171331[/snapback]

 

hmm, dessa verkar fina också. verkligen bra forum det här! nybliven macanvändare som jag är så uppskattar jag all hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm, dessa verkar fina också. verkligen bra forum det här! nybliven macanvändare som jag är så uppskattar jag all hjälp :)

171338[/snapback]

 

Välkommen hit och välkommen till macsidan. Hoppas att du kommer att trivas här även i fortsättningen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Som ni säkert vet okmmer TV-sändningarna inom en snar framtid endast att vara digitala. Klarar dagens Tv->Mac-grejor av digitala signaler via box?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit och välkommen till macsidan. Hoppas att du kommer att trivas här även i fortsättningen. :)

171341[/snapback]

Tack! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni säkert vet okmmer TV-sändningarna inom en snar framtid endast att vara digitala. Klarar dagens Tv->Mac-grejor  av digitala signaler via box?

171342[/snapback]

 

Det beror på vilken mottagare man väljer, det finns olika boxar för de olika typerna av mottagning. Jag hade även i dag valt en mottagare för analog tv för att kunna ta emot de kabelkanaler som ingår i avgiften till min bostadsrättsförening.

 

Fast som sagt.. Jag har ingen tv alls. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns en del tv-kort på ex kjell.se. verkar bara vara till pc dock?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att ta emot tv sändingar via internet? Det måste det ju göra! Men det är garanterat inte gratis isåfall,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag försökte just följa hacktv guiden, och fick nästan allt att fungera.

 

dock visar bara programmet en vit bild. men jag förstår inte vad som är fel.

 

jag har kopplat antennen till vcr, i uttaget RF in, vcrens scart till videokameran, och firewire från kameran till datorn.

 

när jag försöker köra programmet har jag kameran inställd på vcr.

 

men ändå blir bara bilden vit. vet nån vad felet kan vara?

 

tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag sätter igång kameran, visar den dock bild. men hur skall jag få den att skicka bild från vcr till datorn? den har en iställning A/V -> DV out, som jag har inställd på on. hmm...skulle så gärna få det o funka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte bara säga åt alla intresserade att hackTV guiden fungerar, fick en dvd kopplad via kamera till datorn. men det är ju tv jag vill se!

är det nån som vet hur man kan tillämpa video out på en vcr? det verkar som dvd spelare har dessa uttag färdigt. men min vcr har endast rf in och ut, och ett scart uttag. finns det något hopp?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

köp nya elgato etetv ez, om du har en en dtata med bra kraft i.

 

den är billig, 1100 och funkar för analogt, du kan även koppla ps2 eller xbox till den

och köra genom macen!

 

jag får min på fredag hoppas jag, jag har tur och bor i ett comhem hus, dom har vänligheten att konvertera om det digitala till analogt när dom släcker ner, med samma utbud, UTAN att ta betalt..

 

fast har man inte den turen kan det vara bra att titta på ett digitalt eyetv alternativ... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...