Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple släpper flerknappsmus


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

Ja fast det blir svårt att köpa en stor mus med en sko :w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 103
  • Created
  • Senaste svar
Tror han tänkte på något mer snuskigare. Humor, Humor...

174093[/snapback]

Nähe :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror han tänkte på något mer snuskigare. Humor, Humor...

174093[/snapback]

:blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Dina har du fler än en??? :blink:

174088[/snapback]

 

Haha ja.

 

#1: Från brorsans avlidna iMac

#2: från mammas garderobs-förvisade iMac

 

Tror det ligger en till där nere nånstans... Ingen har tillhört en dator som jag har använt... :w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Men hallå, klart man ska ha en stor *** för en stor mus... :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste bud är www.inwarehouse.se 22/8 ... suck :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Senaste bud är www.inwarehouse.se 22/8 ... suck :(

174595[/snapback]

 

Suck, suck, suck. :(:(

 

Att det ska dröja så... Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge, åtminstone längre än vad som är hälsosamt. :P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste bud är www.inwarehouse.se 22/8 ... suck :(

174595[/snapback]

 

Det var ju inge vidare. Jag väntar med att köpa Mighty Mousen tills den kommer i en trådlös version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper den när den kommer till macoteket i sthlm

i stället...  puckmusen får leva en vecka till innan det

blir begravning

174035[/snapback]

Jag har aldrig testat nån puckmus. Fast jag inbillar mig att jag skulle kunna gilla den. Min musteknik är sån att ju mindre mus desto bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var ju inge vidare. Jag väntar med att köpa Mighty Mousen tills den kommer i en trådlös version.

174651[/snapback]

Den är väl standard nästa gång det blir dags att köpa ny dator antar jag (om väldigt länge, hoppas jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer nog dröja innan trådlösa möss/tangentbord är standard på Apples datorer. Innan dess måste de utvecklas ganska rejält, särskilt måste man lösa det här med batteritiden. Trådlösa möss/tangentbord passar ju inte heller alla datoranvändare, t ex. inte gamers, eller såna som håller på med grafiskformgivning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Varför kan man inte köpa trådbunden apple-mus från apple store??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad syftar du på Marcus, var det en fråga till någon eller ett påstående?

Jag kollade på Apple Store, nu kan bara köpa en Mighty musen och den äldre musen fast bara i en trådlös version. Var det du menade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Vad syftar du på Marcus, var det en fråga till någon eller ett påstående?

Jag kollade på Apple Store, nu kan bara köpa en Mighty musen och den äldre musen fast bara i en trådlös version. Var det du menade?

174933[/snapback]

 

Jag kan inte hitta den vanliga sladdmusen (icke mighty) på de svenska storerna (inte mecenat heller).

 

Precis! Den enda trådiga är mighty.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det var lite långt av Apple. Så om man vill ha ha en sladdmus måste man alltså välja mighty mousen. Om man vill ha en Apple mus dvs. Jag måste genast kolla om man får med Mighty Mousen som standard på alla macar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Ja det var lite långt av Apple. Så om man vill ha ha en sladdmus måste man alltså välja mighty mousen. Om man vill ha en Apple mus dvs. Jag måste genast kolla om man får med Mighty Mousen som standard på alla macar nu.

174955[/snapback]

 

Ja, kanske är det så.

 

Eller så går de mot att bara köra trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Tråd lös = skruv lös. :P:P:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer nog dröja innan trådlösa möss/tangentbord är standard på Apples datorer. Innan dess måste de utvecklas ganska rejält, särskilt måste man lösa det här med batteritiden.

174702[/snapback]

 

Jag har idag bytt batterier i min M$ Wireless Optical Mouse 2.0. Kör med IKEA-batterier!

Sist jag bytte var i mars! Skall man betrakta det som ett problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad försökte säga är att vissa nog inte känner sig bekväma med trådlösa möss och tangentbord innan de vet att batterierna räcker i ett år. Om du förstår vad jag menar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad försökte säga är att vissa nog inte känner sig bekväma med trådlösa möss och tangentbord innan de vet att batterierna räcker i ett år. Om du förstår vad jag menar.

175013[/snapback]

 

Jag förstår vad du skriver, full läsbart, men förstår inte vad du menar! ;)

Om det skall ses som ett problem att byta batterier kanske tre gånger om året till en kostnad som inte ens uppgår till en bråkdel vad en öl kostar, då tror jag man har andra allvarligare problem som kräver ännu djupare analyser. :unsure:

Programvaran varnar flera veckor innan batterierna lägger av helt, alltså är det inga problem att planera in ett byte, man blir inte ställd med tomma batterier så där helt plötsligt! :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sladdlösa tangentbord och möss borde ha uppladdningsbara batterier som fungerar i 1år innan man måste ladda igen

175068[/snapback]

Precis. Jag använder inte min trådlösa applemus längre. Det blev för irriterande att varannan månad köpa och byta batterier på något som man bara förväntar sig ska funka. Och riktigt jobbigt blev det med "låg batterinivå"-varningen samt att musen ofta förlorade kontakten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har idag bytt batterier i min M$ Wireless Optical Mouse 2.0. Kör med IKEA-batterier!

Sist jag bytte var i mars! Skall man betrakta det som ett problem?

174984[/snapback]

Är det bluetooth i den? T.ex. MacMice BT laddar ur på ett par dagar till en vecka om man använder den dagligen...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Pojkarna på 99:an har testat Mighty Mouse och är inte imponerade. De tycker att deras Microsoft Intellimouse Optical är mycket bättre. Läs artikeln här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker 99mac är lite för hårda i deras recension. Men smaken är väl som baken, delad.

176474[/snapback]

 

När det gäller datorergonomi har Apple varit ledande med sitt GUI. Då är självklart förväntningarna högt ställda när man kommer med en ny produkt!! När sen MightyMouse inte ens når upp till den enklaste M$-standard, då måste det bli hårda omdömen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...