Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Använda iMac som extern skärm till Macbook Pro M1


Madeleine13
 Share

Rekommendera Poster

Madeleine13

Jag har en iMac från sent 2015, 27" som börjar sega ihop rejält. Jag har också en ny Macbook pro med M1-chippet. Undrar om någon vet om det går att använda Imacen som skärm till Macbooken, och i så fall hur? Jag vet att den gamla funktionen med målskärm inte funkar på min iMac. //Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att din iMac segar ihop kan bero på nåt så enkelt som att du behöver mer arbetsminne, RAM-minne. Apple har alltid varit snåla med RAM-minne. Hårddisken kan vara för full och skapa onödiga väntetider. Den är också sju år gammal och kan vara felaktig på skivan eller i elektroniken. En 27" från 2015 är fortfarande en kapabel maskin!

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman changed the title to Använda iMac som extern skärm till Macbook Pro M1
22 minuter sedan, Madeleine13 säger:

Undrar om någon vet om det går att använda Imacen som skärm till Macbooken

Nej, inte med den modellen:

https://support.apple.com/sv-se/HT204592

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En relaterad fråga: 

Jag har en (relativt) trött iMac retina 5k 27" och kommer antagligen få tillgång till en ny mac mini M1 med pytteliten skärm. (iMac är väl OK, men M1 är mycket snabbare.)

 

Som jag förstått "Skärmdelning" ser man bara det som visas på datorns egen skärm, som blir väldigt begränsat när datorn egna skärm är pytteliten. Som jag förstått fjärrinloggning är det bara för att i Terminal logga in med ssh på en annan dator. 

 

Finns det något sätt att utnyttja upplösningen på 5k iMac fullt ut när programmet kör på mac mini? 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Madeleine13

Som jag skrev så vet jag att det inte går att använda funktionen Målskärm, så det jag undrar är om det finns något annat sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...