Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Avskedstråden


Alix
 Share

Rekommendera Poster

Forumet stänger den 20 juni. Om det kan du läsa här.

 

Berätta gärna här vad forumet har betytt för dig och vad du gör sedan.

 

För min del har forumet varit ett virtuellt torg där jag har hängt med mina kompisar och bekanta samt hjälpt en och annan förbipasserande med deras bekymmer. Ett betydelsefullt sätt att vara när man har för mycket fritid och inte träffar folk som man annars gör via arbetslivet och andra aktiviteter. Jag har kunnat komma och gå som jag har velat. Inga krav, inget ansvar, mer än vad man tar på sig frivilligt.

 

Å andra sidan är jag realistiskt lagd och ändrar mina vanor kontinuerligt. Om torget stängs så går jag till parken i stället och fortsätter, utan påtaglig sentimentalitet eller nostalgi. Saker och ting förändras, så är det bara.

 

Det här forumet lever vidare för min del på MeWe, välkommen du också. Ha det så bra och vi ses kanske!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag besökte det gamla forumet till och från, men när jag blev utbränd för snart 20 år sedan blev 

forumet ett andningshål. Jag behövde inte stå öga mot öga med folk, jag kunde "prata" med andra när jag ville och hålla ett kravlöst samtal, samtidigt som jag kände lite glädje i om jag kunde hjälpa någon som kunde mindre än jag själv. Jo det fanns sådana på den tiden. 

...

Med tiden fastnade jag här. Det blev ett substitut för den arbetsplatsgemenskap som för alltid är borta. Att kunna återvända dag efter dag till ett gäng ganska knäppa typer som jag knappast skulle ha valt, med olika åsikter! Men som berikat mitt liv genom att jag ibland motvilligt "gnuggats" mot dem. Så för mig har den sociala biten varit ovärdelig. Jag har också fått lära mig mängder med nyttig Mac-kunskap som jag kunnat ge vidare. Tack alla ni som hjälpt mig! :pompoms:

...

Jag kommer nog inte att sakna forumet egentligen utan det sätt som vi umgåtts. Även om vi håller kontakten och hänger på MePee :w00t: så blir det inte det samma. Tack alla ni som jag fått förmånen att träffa under alla dessa år! Även er som jag inte dragit jämnt med.:kramis:

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Jag besökte det gamla forumet till och från, men när jag blev utbränd för snart 20 år sedan blev 

forumet ett andningshål. Jag behövde inte stå öga mot öga med folk, jag kunde "prata" med andra när jag ville och hålla ett kravlöst samtal, samtidigt som jag kände lite glädje i om jag kunde hjälpa någon som kunde mindre än jag själv. Jo det fanns sådana på den tiden. 

...

Med tiden fastnade jag här. Det blev ett substitut för den arbetsplatsgemenskap som för alltid är borta. Att kunna återvända dag efter dag till ett gäng ganska knäppa typer som jag knappast skulle ha valt, med olika åsikter! Men som berikat mitt liv genom att jag ibland motvilligt "gnuggats" mot dem. Så för mig har den sociala biten varit ovärdelig. Jag har också fått lära mig mängder med nyttig Mac-kunskap som jag kunnat ge vidare. Tack alla ni som hjälpt mig! :pompoms:

...

Jag kommer nog inte att sakna forumet egentligen utan det sätt som vi umgåtts. Även om vi håller kontakten och hänger på MePee :w00t: så blir det inte det samma. Tack alla ni som jag fått förmånen att träffa under alla dessa år! Även er som jag inte dragit jämnt med.:kramis:

Jo jag fattar att det är mycket socialt för oss allihop, inte bara för Alix och Ronny.

Jag kan väl så här närmare slutet be om ursäkt för kaoset, det barnsliga tjafsandet.

Inte heller jag har mått så bra.

 

För min del så är det mest detta att delad glädje är dubbel glädje, det är verkligen så, som när uppdateringar kommer eller Apple byggt något nytt och åtråvärt. Speciellt när man själv vill ha det.

 

För min del är tjafsandet för längesedan över. Det blir inget mer av det.

Så hjärtligt välkomna allihop, speciellt du Axelman som skulle göra Alix glad om du ville komma lika ofta till det nya som till det gamla. hello.gif

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har nog beskriv det utförligt i berätta vem du är

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

jag har nog beskriv det utförligt i berätta vem du är

Här tror jag det är. :) 

Du har varit med ett tag Ronny. 👍
 

 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, iMarc säger:

Känner sorg över detta. 

Jag med, lite grand. :oroligoledsen:

  • Rösta upp 2
  • Ledsen 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Kommer absolut bli ett tomrum.....:deppig:

  • Rösta upp 2
  • Ledsen 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MacWorlds forum är nog det forumet som jag spenderat mest tid på ihop med skogsforum.

Jag minns första gången jag gick med hade få en emac g4 som bara krånglar och jag var inte helt hemma i osx.

Om jag inte minns helt fel så var det Axelman , Pocahontas och Telly som la ned tid och hjälpte nollan, tack igen 20 år senare.

Det måste ha varit 02-03 någon stans för jag höll mig kvar vid os9 på grund av några program länge.

Sedan dess har jag varit en återkommande besökare ibland med några års mellanrum.

Kommer att sakna att dyka in och bara ser vad som är på gång och se om jag kan stötta någon eller bara lägga upp något strunt i humortråden.

 

Tack för allt under åren, kommer att sakna er.

( kom inte ihåg lösenordet och hade inte tillgång till e-postadressen för att få ett nytt, därav en ny nick)

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Aayden säger:

MacWorlds forum är nog det forumet som jag spenderat mest tid på ihop med skogsforum.

Jag minns första gången jag gick med hade få en emac g4 som bara krånglar och jag var inte helt hemma i osx.

Om jag inte minns helt fel så var det Axelman , Pocahontas och Telly som la ned tid och hjälpte nollan, tack igen 20 år senare.

Det måste ha varit 02-03 någon stans för jag höll mig kvar vid os9 på grund av några program länge.

Sedan dess har jag varit en återkommande besökare ibland med några års mellanrum.

Kommer att sakna att dyka in och bara ser vad som är på gång och se om jag kan stötta någon eller bara lägga upp något strunt i humortråden.

 

Tack för allt under åren, kommer att sakna er.

( kom inte ihåg lösenordet och hade inte tillgång till e-postadressen för att få ett nytt, därav en ny nick)

Det värmde mer än du tror! :kramis:

  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns så oerhört mycket att tacka för. Både vad gäller hjälp, stöd på olika plan, kamratskap och gemenskap. 
Vill ge en stor Eloge till Axelman som gjorde något för mig som få människor har förmåga till, och som jag är evigt tacksam för. 
 

Jag vill tacka också Alix, inte bara som vän utan också sitt initiativ till att föra forumet vidare. Jag hoppas att så många som möjligt går över till MacWorld forum Extended via appen MeWe som finns att hämta på AppStore. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Axelman säger:

Det värmde mer än du tror! :kramis:

Det gjorde bemötandet jag fick när jag gick med också.

Trodde att jag skulle bli idiot förklarad men det var ett vänskapligt bemötande och en förståelse för en gröngöling.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...