Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fjärrhantering på nyinköpta iPads


eirikurr
 Share

Rekommendera Poster

Halloj Macworld! Jag är helt ny här och därav kan jag ingenting om detta forum. MEN hittar inget vettigare ställe att vända mig till just nu.

 

Jag jobbar på en kommun i norra Sverige och är inköpsansvarig för min arbetsplats. Vi var i behov av två nya iPads, sagt och gjort så beställde jag två stycken från Tele2. Efter många veckors väntande så dök dom äntligen upp idag på förmiddagen. Men när jag försökte starta upp den första så dök det upp något om fjärrhantering som jag aldrig hört något om tidigare. Tänkte i mitt "boomer-mind" att äh, jag testar den andra. Exakt samma hände på denna. 

 

Det står att det är VÄSTRA GÖTALANDS LÄNS LANDSTING som kan fjärrhantera dessa två iPads. Har Tele2 sålt oss beggade iPads, samt hur kommer jag förbi det här!? Kommer såklart ringa Tele2 så fort som möjligt, men var intresserad om ni har några tankar vad som kan ha skett.

 

Allt väl! / E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ABengtsson

Det har blivit något fel i hanteringen av dessa iPad genom Tele2. Tele2 har felaktigt knutit serienumret mot Västra Göralands läns landstings enhetshantering. Det kräver ingen fysisk kontakt med enheterna för denna DEP registrering. Det är kopplat mot Apples aktiverings servrar. 
 

Du får ta kontakt med Tele2 som sålde dessa så får de i sin tur prata med landstinget så dessa plockas ur deras system. Innan detta är gjort så kommer du ingenstans. Alternativt får Tele2 ta tillbaka dessa. Men enklast är att dessa tas ut ur Apple Business Manager. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...