Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gmail har idéer för sej. (Kan inte logga in och kan inte ändra inloggningsmetod.)


Folkabuss
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Gmail stramade åt möjliga inloggningsmetoder nu i månadsskiftet.

Jag har i hundra år (eller iaf 15) loggat in genom POP med Mail på min Imac. Det godtar inte Gmail längre.

(Jag kan fortfarande logga in på kontot med Iphonen eller genom webbläsaren.)

Jag kan inte hitta något sätt att ändra inloggningsmetoden för kontot i Mail.

Och jag kan inte skapa ett nytt konto som loggar in med rätt metod, eftersom det redan finns ett konto med den epostadressen.

Om jag då försöker ta bort kontot, så säger den att den kommer ta bort allt innehåll för kontot, dvs typ 15 år av mejl.

Så: Hur ändrar man inloggningsmetod i Mail för gmail-kontot utan att förlora allt befintligt innehåll?

/Jacob

Redigerad av Folkabuss
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Har du testat Gmail-appen?

Nej. Det hjälper mej ju inte. Jag kan läsa mejlen i webbläsaren och i telefonen. Men det löser inte heller problemet. Jag har 15 år av sorterade mejl i Mail på Macen och vill fortsätta använda det. Jag vill inte börja om från början med en annan app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm... Märkligt nog funkar det nu igen, med den gamla POP-login:en. Verkar som Google backat på ändringen. (Jag var väl inte den ände som hamnade i klistret.)

 

Det är ändå korkat att det inte går att ändra inloggningsmetod för ett konto i Mail.

 

När kommer nästa random "säkerhetsuppdatering"...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...