Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

martinmartin
 Share

Rekommendera Poster

martinmartin

Jag skulle vilja kunna dela kontakter inom familjen på samma sätt som vi delar kalender. Jag har en egen kalender och vi har en som vi delar inom familjen för gemensamma aktiviteter. På samma sätt skulle jag vilja ha en lista med "mina" kontakter t ex jobbet och en lista med familjens kontakter, t ex mormor och barnens kompisar. 

 

Det enda sätt jag har kommit på är att ha ett extra google-konto som heter familjen och visa den i telefonen och ha de gemensamma kontakterna där. Men jag hittar inget sätt att när jag skapar en ny kontakt i telefonen välja vilket konto den ska hamna i. Och jag hittar heller inget sätt att flytta många kontakter från mitt befintliga konto (också i google) till en nytt konto

 

Finns det verkligen inget smidigt sätt att lösa detta? Hur gör ni andra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

martinmartin

Tack för ett utmärkt inspel. 

 

Denna lösning uppfattar jag gör ungefär samma sak som om jag bara hade skapat maildressen familyshared123@gmail.com men inte kopplat den till ett apple-id. Jag kan då visa det gemensamma kontots kontakter i telefonen - funkar finfint. 

 

Utmaningen är när jag ska lägga till en ny kontakt i telefonen, t ex moster agda, jag hittar inte att jag kan styra i vilket konto en ny kontakt hamnar?

 

Mvh Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...