Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att spela upp videofiler, samt all streamad video. Laggar och stannar.


Jimmie Tapper
 Share

Rekommendera Poster

Jimmie Tapper

Hej.

Efter senaste uppdateringen jag gjort på min Macbook Pro retina 2015 fungerar ingen videouppspelning. Det laggar och stannar efter ett tag. Både videofiler som jag har och alla streamingtjänster. Någon som upplevt liknande? Har inte haft strul innan, blev nu efter jag uppdaterade till Monterey 12.4. Försökt söka runt på nätet men hittar ingen lösning.

Kanske någon här har tips på vad det kan vara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Jimmie Tapper säger:

Hej.

Efter senaste uppdateringen jag gjort på min Macbook Pro retina 2015 fungerar ingen videouppspelning. Det laggar och stannar efter ett tag. Både videofiler som jag har och alla streamingtjänster. Någon som upplevt liknande? Har inte haft strul innan, blev nu efter jag uppdaterade till Monterey 12.4. Försökt söka runt på nätet men hittar ingen lösning.

Kanske någon här har tips på vad det kan vara?

Testa att stänga av datorn, sedan hålla inne Shift och slå på datorn, släpp inte Shift förrän du ser äpplet. 
När du loggat in på datorn, öppna Skivverktyg, kolla så din hårddisk är markerad. Sen klicka på Skivkontroll. 
Efter detta är klart starta om datorn som vanligt. Det kanske hjälper. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimmie Tapper
12 minuter sedan, iMarc säger:

Testa att stänga av datorn, sedan hålla inne Shift och slå på datorn, släpp inte Shift förrän du ser äpplet. 
När du loggat in på datorn, öppna Skivverktyg, kolla så din hårddisk är markerad. Sen klicka på Skivkontroll. 
Efter detta är klart starta om datorn som vanligt. Det kanske hjälper. 
 

Det funkade fasen. Du är en klippa. Stort tack!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-05-26 21:23, Jimmie Tapper säger:

Det funkade fasen. Du är en klippa. Stort tack!

Det var så lite så. :)  Jag hade ett liknande problem på min Mac Pro mid 2010. Fick samma problem. Den gillade inte mitt grafikkort i Mojave så jag var tvungen att finna rätt version av Mojave för att Metal-stödet skulle fungera. Minns inte riktigt heller hur jag gjorde men har ett minne av att High Sierra var ett krav att installera före Mojave dessutom. 
Hursomhelst så tror jag det felet du hade var grafikrelaterat, korrupta drivrutiner eller något annat. 
Härligt det löste sig 👍🏻

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...