Nyhetsroboten Posted May 25 Share Posted May 25 Apple har avtäckt planer på en expansion av sin anläggning i irländska Cork, med bland annat en stor kontorsbyggnad i fyra plan med plats för 1 300 anställda.Läs hela artikeln här Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted May 25 Share Posted May 25 Corkexpansion: 🍾 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikaellq Posted May 26 Share Posted May 26 Det kan verka lite korkat men det påminner om mitt besök vid SAAB i Trollhättan. Mycket ”inglasat” där med. En annan tanke är om Apple som så gigantiskt stor att de måste bygga nya kontor över hela världen. Hmm… jag älskar deras i-prylar ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted May 26 Share Posted May 26 7 timmar sedan, mikaellq säger: Det kan verka lite korkat men det påminner om mitt besök vid SAAB i Trollhättan. Mycket ”inglasat” där med. En annan tanke är om Apple som så gigantiskt stor att de måste bygga nya kontor över hela världen. Hmm… jag älskar deras i-prylar ändå. Även om skivandet av mjukvaran, ritandet av prylarna, räknandet av pengarna och utformningen av elektroniken antagligen kan ske i landet bortom havet så ska saker säljas globalt och saker ska översättas till olika språk, så det finns en del fördelar med lokal verksamhet. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted May 27 Share Posted May 27 (edited) 20 timmar sedan, Mattiasgbg säger: Även om skivandet av mjukvaran, ritandet av prylarna, räknandet av pengarna och utformningen av elektroniken antagligen kan ske i landet bortom havet så ska saker säljas globalt och saker ska översättas till olika språk, så det finns en del fördelar med lokal verksamhet. Stor fördel att hålla verksamhet i lokal. Det regnar mycket på Irland. Tur att kork flyter bra. Edited May 27 by Axelman 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Axelman Posted May 27 Share Posted May 27 Screw Cork! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts