Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kamera till iMac - vilken adapter/kabel.


emtor
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en kamera och behöver överföra bilder till min iMac som har två lightning portar och två USB portar.

Det finns ju två sett att överföra bilder,-antingen direkt från minneskortet eller via en sladd.
Kontakten på kamerasladden passar ju så klart inte in i iMac'en och möjlighet för att stoppa minneskortet in i iMac'en finns heller inte.

Har bifogat en bild och behöver veta vad iMac'ens kontakt som syns på bilden heter.

 

usb-kablar.thumb.jpg.407fc0c41c839a925da48febc819f07e.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

I ditt fall behöver du en adapter från USB-C hane till USB-A hona. Exempel. Imacens kontakt är en kombinerad port med Thunderbolt, skärm och USB som ser ut som vanlig USB-C. Fast kanske bäst att du anger exakt vilken Imac du har, så vi kan bekräfta.

Redigerad av Alix
Lade till exempel.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är vad jag kunde hitta:

iMac 24 tums, M1, 2021

iMac 21,1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen
Postad (redigerade)
23 minuter sedan, Stereotypen säger:

Är inte @Alix förslag mycket billigare och fungerar lika bra, även om din adapter ger fler möjligheter?

 

eller har iMac m1 en ny sorts port!

Redigerad av boevil
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag har ingen* erfarenhet av M1-macar och generiska tredjepartsadaptrar, så man kanske för säkerhets skull ska hålla sig till sådant som Apple gör själva eller säljer åt andra tillverkare. M1 är trots allt en annan datorarkitektur.

 

*Rättelse: Jo, det har jag, kom jag på! Brorsan har en M1 mini och där har vi köpt lite generiska adaptrar och de har funkat. Det var dock vanliga USB-A.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...