boevil Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 När jag läser min Mail från klarna får jag meddelandet Citat Dina nätverksinställningar gör att det inte går att läsa in innehåll privat. Vad betyder det? Jag har aldrig fått meddelandet tidigare… har just uppdaterat till iPadOS 15.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peter 99 Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Hej, Som av en händelse fick jag ett likadant mail. Stod samma sak att innehållet inte gick att läsa pga nätverksinställningar!?? Har fått mail från dom tidigare och då har det funkat ua. Undrar vad det beror på!?? Hade varit skoj att veta!! Tacksam för svar! Peter Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikaellq Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Innehållet kan inte läsas in utan att att ni avslöjar en del om er själva. Privatrelät skyddar ert mejlande genom att bara läsa in det som kan läsas in privat, utan att avslöja något. Jag tycker att förutom att det skyddar mig så är det också intressant att få veta vilka som vill spåra mig, alltså samla information. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
boevil Posted May 18, 2022 Author Share Posted May 18, 2022 1 timme sedan, mikaellq säger: Innehållet kan inte läsas in utan att att ni avslöjar en del om er själva. Privatrelät skyddar ert mejlande genom att bara läsa in det som kan läsas in privat, utan att avslöja något. Jag tycker att förutom att det skyddar mig så är det också intressant att få veta vilka som vill spåra mig, alltså samla information. Är det nåt som är nytt i detnya systemet- aldrig sett det tidigare. Kan anledningen vara att Klarna vill veta att jag mottagit fakturan? (jag betalar iof. med appen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikaellq Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 25 minuter sedan, boevil säger: Är det nåt som är nytt i detnya systemet- aldrig sett det tidigare. Kan anledningen vara att Klarna vill veta att jag mottagit fakturan? (jag betalar iof. med appen) Ganska nytt iallafall, iCloud Private Relay. Apple försöker i Safari och Mail hindra spårare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Kan det här vara samma? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts