Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sämre batteritid i Apple Watch 6


jern
 Share

Rekommendera Poster

Jag har en Apple Watch Series 6 som jag köpte vid lansering. Upplever senaste tiden att batteritiden blivit betydligt sämre. 
Sitter på armen dagligen och använder den för träning 5-6 ggr veckan. 
 

Någon mer som upplevt sämre batteritid?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Vad har du för batteristatus då vid läggdags efter en hel dags användning?

(100% laddat när du började använda den på morgonen)

 

Vad har klockan för batterihälsa om du kollar i klockan under inställningar->batteri->batterihälsa ?

Redigerad av SirKnasen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batterihälsa ligger på 83%. 

 

Jag vill ha klockan på mig under natten för att mäta sömn och även väcka mig på morgonen så sällan jag har 100% på morgonen. 
Något som jag observerat är att det kan minska 25-30% under natten. Tycker det är ganska mycket med tanke på att jag är ganska passiv när jag sover 😜
 

Har haft Apple Watch många år men inte tidigare upplevt att jag behövt ladda så mycket som nu. Ska testa att köra 100% direkt på morgonen under några dagar så får vi se vad resultatet landar på 😊
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batterihälsa på 83% är inte direkt jättebra men ändå inom de 80% Apple anser är OK

Min Apple Watch series 3 har 98% batterihälsa efter 2,5 års användning.

Sover också med min för att mäta sömn. Den brukar tappa omkring 10% över natten.

 

Jag misstänker att ditt batteri är dåligt. Kanske i sämre skick än vad Batterihälsan visar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj, 98% efter 2,5 år låter ju riktigt bra. 
 

Ska göra några dokumenterade mätningar så kanske det är aktuellt att byta batteri framöver. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Nu blev jag nyfiken och fick lov att kolla min Series 3 som snart måste vara 4 år. Batterihälsa 100% 😃.

Redigerad av Yellowman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minutes ago, Yellowman said:

Nu blev jag nyfiken och fick lov att kolla min Series 3 som snart måste vara 4 år. Batterihälsa 100% 😃.

Haha! Har den legat i en låda i 4 år? 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
13 minuter sedan, jern säger:

Haha! Har den legat i en låda i 4 år? 😄

På armen för det mesta. Laddar den kvällstid. Så åker den på armen igen innan man går och lägger sig. Har den som tyst väckarklocka så sover med den varje natt.

 

Men det börjar bli dags att byta. Glaset är spräckt så jag kan inte svepa sidledes från vänsterkanten för att byta urtavla t ex. Men jag väntar nog tills Series 8 är här.

Redigerad av Yellowman
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

95% kvar på min fyra år gamla S3. Används varje dag. Det är ändå rätt imponerande.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
On 5/14/2022 at 2:16 PM, jern said:

Oj, 98% efter 2,5 år låter ju riktigt bra. 
 

Ska göra några dokumenterade mätningar så kanske det är aktuellt att byta batteri framöver. 

Loggade status under några dagar. Fulladdad på morgonen och noterade sedan batteristatus vid läggning. 


image.png.654bdb9a5ab5f8c116bf906c0e23ceb6.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...