Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fjärr inloggning eller dela skärm utan att visa något på macbook skärm


ostgardh
 Share

Rekommendera Poster

Hej.
Jag lyckat med att remote logga in på min mac via share Screen eller Remote Managament.

Men jag vill inte visa något på macbook:s skärm. Det ska vara svart eller inloggad läge..
Hur gör man det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I teamviewer kan du definiera en fast, komplicerad  ”login sträng” i remote datorn som tillåter dig att komma åt denna via denna sträng. I teamviewer kan du ange att remote datorns skärm ska vara svart vid uppkoppling.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok. Men på teamviewer så måsta man släppa in de som ska frjärrstyra , eller?

Jag mar mer tänk fjärrstyrt min dator som stor på kontoret.  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå släppa in? Det måste man väl alltid göra annars kan ju vem som helst logga på. Du def, i jobbdatorn, den login sträng som måste anges  i hemmadatorn för åtkomst. Jag använder detta själv mellan dator på landet och hemma och vice versa. Funkar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ex. På share screen Som finns under Sharing på din mac så kan man logga in
på en mac med användarenamn och lösen ord. 
teamview är det mer gjort för att hjälpa någon.. 
Visst kan jag använda teamview för att styra min egna dator. Men lösenord ändras då & då.. Då måste jag vara vid macbook som ska styra för att se lösenordet...
Eller har du löst det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Isf. 
Kostar TeamView extra om man vill ha en fjärrstyrt där man kan ha mörkt fönster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag sagt tidigare kan du def en.fast logonsträng som inte ändras. Teamviewer” - inställningar - säkerhet. Där kan du def lösenordet. Under ”fjärrstyr kan bestämma fjärrdatorn ska reagera vid anslutning.

labba veta..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...