Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Virus eller trojaner i mail


Peter 99
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Har en allmän fråga om virus o trojaner i Mail.

Jag porrsurfade för längesedan och nu får jag en massa ”sexmail” med alla möjliga erbjudanden. Dom kommer till min Mail. Nu vill jag bli kvitt dessa Mail. Hur göra smidigast? Ett alternativ kan vara att radera min Mail adress. Har fler än ett mailkonto. Eller måste jag avregistrera varje sex Mail för sig?

 

Som vanligt tacksam för hjälp och råd!!

 

Peter
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Axelman locked och unlocked this ämne
  • 3 weeks later...

Nr 1, använd inte din vanliga mailadress på sidor där du kan förvänta dig spam efteråt. Det kan också gälla hotell och andra ställen som lite ”onödigt” vill ha din adress. Det har lett till mycket spam för mig tyvärr. 
 

Ibland går det avregistrera men ofta inte. Försök det men annars är det ditt skräppostfilter som du får ställa in. Så tyvärr inga supertips från mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder numera Dölj min e-postadress så mycket det är praktiskt möjligt därför att jag inte litar på någon tjänst egentligen att respektera min vilja den dag jag inte vill ta emot några fler brev från dem.

 

Att avsluta en prenumeration kan vara så enkelt som att klicka på en länk längst ner i brevet, ”unsubscribe” till exempel.

 

Annars som sista utväg går det att blockera kontakten genom att klicka på avsändaren längst upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...