Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tänker du förnya ditt .mac abonnemang?


Intuition

  

34 medlemmar har röstat

  1. 1. Tänker du förnya ditt .mac abonnemang?

    • Ja, utan tvekan.
      11
    • Ja, men bara om priset sänks till under /år
      1
    • Nej
      3
    • Har aldrig haft .Mac eller har redan avslutat det
      18


Rekommendera Poster

Nu på höstkanten har det första året gått sedan iTools blev .Mac och tjänsten började kosta $99/år.

Många abonnemang löper ut nu, många till årsskiftet. (Ett antal kunder fick mer än ett år första perioden och löper därför ut till årsskiftet).

 

Hur värderar du tjänsterna? Är det värt pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en slant, de kunde ha nöjt sig med $47.50 eller nåt sånt och fått fler abonnenter.

Troligen halveras de när avtalen löper ut, många har inte råd.

 

Jag stannar kvar, gillar alla funktionerna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev grinig på Apple när de svek. Visserligen la de till lite mer och tog betalt men det var dålig stil. :angry: Nu när ilskan har runnit av (w00t) undrar jag vad det är som är värt 99 dollar i .mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med Pocahontas, jag gillar funktionerna, Backup, mail, Synca mellan olika datorer, iDisk, hemsida med fotoalbum etc.

Att man sedan får en gratis spel varannan månad är en extra bonus.

 

//Kidde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska nog fixa en riktig domän snart så då har man väl inte så stor användning av det längre.

 

Föresten är det någon som vet om man får behålla sitt id i Ichatt om man hoppar av .Mac. Eller måste man skaffa ett Aim konto?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föresten är det någon som vet om man får behålla sitt id i Ichatt om man hoppar av .Mac. Eller måste man skaffa ett Aim konto?

Man får behålla id:et för chat.

 

mail stängs däremot och alla inkomna brev studsar till avsändaren

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har själv valt att inte skaffa något betalkonto.

 

Har däremot haft "90-days trial".

Det som jag gillar är synkningen av bokmärken och kalendrar m.m.

Det kan man ju göra på annat sätt också, och det är definitivt inte värt $99.

 

Min inställning just nu är att det ska bli bra mycket billigare om det ska bli nå't.

 

En (okvalificerad) gissning är att Apple låter ett års gratis abonnemang ingå i Panther-uppgraderingen, som å andra sidan komemr att kosta rejält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer också att förnya mitt medlemskap.

 

.Mac kanske är i dyraste laget men jag gillar många av funktionerna t ex backup (känns säkert att ha kopior på en annan geografisk plats), att kunna synka sin adressbok på olika datorer är också en bra funktion.

 

Något jag saknar däremot är ett familje medlemskap, min fru kan inte komma åt olika funktioner för .Mac står på mig.

Hade varit bra om om man kunde ansluta flera till samma konto liknande den familje-licens Apple har på OSX.

 

/Mats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har alldrig haft .mac. Test versions tiden kortar dom. Nu kan man bara få en test periond på 60 dagar :( Å myket av funktionerna stöder säkert int mej som sitter kvar me os9!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.mac är fett bra. Jag gillar det verkligen. Bra och lättanvänt och schysst integrerat i os x. Lite dyrt dock. Med pris på 1000 kr om året tycker man att man borde få mer hd-plats. Men nu får man ju ett spel om man förnyar. Vore det lite billigare vore det otroligt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig haft betalversionen och kommer väl inte skaffa det heller, möjligtvis skulle det vara för att få en mac.com adress men absolut inte för något annat.

 

Backuper på några ynka mb över nätet är inget för mig här backas hela disken punkt slut ;)

 

Får väl sen om jag tycker mail adressen är värd de där 99$ nån dag vem vet :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...