Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bt-högtalare minns bara en källa. Harman Kardon Onyx 6


Topline
 Share

Rekommendera Poster

För en tid sedan köpte jag en Harman Kardon Onyx 6, BT-högtalare. 
Hemma har jag iPhone 12, 8, iPad nyare generation, Apple TV 4. Allt med uppdaterade iOS. 
Mitt problem är att högtalaren aldrig minns mer än en enhet. Jag måste alltid glömma och sedan söka om den så fort jag byter källa. 
Störande må jag säga….
Någon mer som har detta bekymmer och kanske en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hur många källor ska den klara att hantera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gärna en iPad, AppleTV och 1-2 iPhones. 
Var på ett hotell i veckan som hade Marshall på rummet.
Bara att adda den och spela. Tror inte städarna nollar bluetooth på dom vid varje städning 😁

Gillar Harman Kardon men detta trixandet är inte så kul. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Klarar (enbart) 2 källor......kanske då varför du hela tiden måste ansluta på nytt.

 

Om du "glömmer" onyxen på alla enheter och "bara" kopplar ihop den med 2 enheter, fungerar det som det skall då?

Kopplar du till en 3'dje - fungerar det fortfarande med tre stycken - eller "glömmer" den som du använde med tidigast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den har ju egenskapen att den kan vara parad med två enheter samtidigt. Säg att jag har Atv och en Iphone parad, då kan båda streama till Onyx6. (Smart så att fler kan t ex köra Spotify) När en spelar pausar den andra och vv.

 

Men, vill jag nu hugga Onyxen och streama min padda. Då måste jag stänga av Bt på en av de två ovan och para paddan på nytt.

Jag kan inte bara tvinga in en ny källa som man t ex gör med AirPods. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Jag har haft två olika BT-lurar som har kunnat hantera/minnas två enheter, men de fungerade på olika sätt. Den ena  kom ihåg den senast anslutna enheten när en ny anslöts, den andra kom ihåg den enhet som senast använda enheten.

AirPods är något annat, de använder på något sätt bluetooth, men de är också kopplade till ditt Apple-ID. De är alltså snarare kopplade till ett Apple-ID, som kan finnas på flera maskiner, än till en BT-krets.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja där har du en poäng, så är det ju förstås, att Apples produkter paras smartare. 

Testade med en enklare äldre högtalare och den accepterar ny källa om den nuvarande kopplar ifrån. Den kan minnas min ATv, iPh12, iPh8 och iPad. Kopplar jag bara ifrån som sagt så kan en ny ta vid.

 

Men, jag lyckas inte få alla 4 ovan att vara kvar i minnet på Onyx6. Tre av dom kan den minnas.

Får nog leva med det 😁

 

Tack för ert engagemang och bra svar!

 

 

 


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...