Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Meddelande vid fel avstängning


BAN
 Share

Go to solution Solved by SirKnasen,

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej !

Denna dialogruta får jag upp vid varje uppstart, efter att datorn hängt sig vid ett tillfälle. Då tvångsavslutade jag och startade om. Jag har gjort en säker start, men det hjälper ej.

Det kvittar om jag klickar öppna, avbryt eller väntar ut tiden, så går datorn igång på som vanligt och fungerar som vanlig.

Men jag skulle vilja slippa dialogrutan. Min dator är Imac 2017 OS 12.3.1.

Tacksam för tips.

 

image.png.17823d52beacddbdee4984af80979a84.png

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Pocahontas changed the title to Meddelande vid fel avstängning

Jag har också en iMac 2017 och OS 12.3.1 med samma problem. Har varit så snart två år. Har provat allt och t o m installerat om OS. Skickat massor av felrapporter till Apple. Kan gå flera dagar utan problemet och ibland flera gånger per dag. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Kan tillägga att dethänder när datorn är i viloläge och när jag väcker den kommer detta felmeddelande. Händer även att den stänger av sig själv i viloläge och måste då återställa SMC för att den ska starta.

 

Redigerad av Hassec
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
SirKnasen

Kolla om du har någon "Sleep Wake Failure" logg i \Library\Logs\DiagnosticReports

Om, testa radera och starta om datorn för att se om det hjälper

 

Ibland ligger loggar kvar och orsakar detta.

Sen är det kanske inte helt omöjligt att datorn skriver nya loggar om fel kvarstår

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där fanns inget som heter "Sleep Wake Failure", men ett par filer som jag tyckte var något liknande. Jag la dem i papperskorgen och testade. Det fungerade. Tack förhjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-05-07 18:32, SirKnasen säger:

Kolla om du har någon "Sleep Wake Failure" logg i \Library\Logs\DiagnosticReports

Om, testa radera och starta om datorn för att se om det hjälper

 

Ibland ligger loggar kvar och orsakar detta.

Sen är det kanske inte helt omöjligt att datorn skriver nya loggar om fel kvarstår

Hittade filen du nämner via Systemmeddelanden/Diagnosrapport. Raderade den i går kväll och än har inte meddelandet kommit upp. Hoppas det fortsätter så. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...