Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nyckelhanterare


asson
 Share

Rekommendera Poster

Hejsan, finns inloggninglösenordet til datorn sparat i nyckelringen? Anledningen till att jag frågar är att jag glömt/tabbat mig med lösenordet och än så länge lever jag på att min iWatch loggar in mig. Och jag lyckas aldrig få frågan om jag glömt lösenordet vid inloggningsprompten så jag kan inte ändra någonting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SirKnasen
Postad (redigerade)

Du nämner inte vad det är för dator och vilken version av macOS du kör men jag gissar på relativt nytt.

Om du startar om datorn ska du behöva skriva in lösenordet första gången innan Apple Watch tillåts logga in dig.

Bredvid fältet för lösenordsinmatning har du ett frågetecken, klicka på detta och följ anvisningarna.

Du har väl koll på ditt Apple-ID och lösen till det?

 

 

 

 

IMG_0192.jpeg

Redigerad av SirKnasen
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattis.se
Postad (redigerade)

Du kan ändra lösenordet genom att gå till Systeminställningar > Användare och grupper > Ändra lösenord. Men om du inte kan ditt gamla lösenord är det kanske kört ändå. 

Redigerad av Mattis.se
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Det går faktiskt inte att göra någonting. Startar jag om datorn utan klockan på mig loggas jag inte in, och det går att prova ett oändligt antal inloggingsförsök utan att något händer. Jag har det senaste OS installerat. Jag får nog anse mig besegrad av systemet. 😁

Redigerad av asson
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, asson säger:

Det går faktiskt inte att göra någonting. Startar jag om datorn utan klockan på mig loggas jag inte in, och det går att prova ett oändligt antal inloggingsförsök utan att något händer. Jag har det senaste OS installerat. Jag får nog anse mig besegrad av systemet. 😁

Du har alltså inget ? bredvid fältet för lösenord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...