Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Genväg för Vidarekoppling av telefonnummer?


iMarc
 Share

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Jag har två iPhone med olika operatörer och nummer. Ibland använder jag min extratelefon och lämnar då min ordinarie telefon hemma. Jag brukar då slå på Vidarekoppling och ange min extratelefons nummer, samt sms-koppla via min ordinarie telefon. 
Jag får alltså gå den vägen via inställningar/Telefon/Vidarekoppling och aktivera reglaget, och sen manuellt mata in min extratelefons nr. Sedan är det klart. 

Detta är lite omständigt så jag har försökt göra via appen Genvägar en genväg på skärmen, så det räcker att trycka på den för att utföra de steg jag gör manuellt på den ordinarie telefonen,  men har aldrig lyckats. Skulle vara väldigt behjälpligt och tacksamt om någon vet hur jag går till väga steg för steg, för att få detta att fungera (om det ens är möjligt)

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte testat själv men går det inte att lägga in vidarekopplingssekvensen(*21*telnr#) som en kontakt och få till det den vägen?

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, polken säger:

Jag har inte testat själv men går det inte att lägga in vidarekopplingssekvensen(*21*telnr#) som en kontakt och få till det den vägen?

Ska testa. Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte lösa detta på något sätt ännu. 
Jag kommer till Inställningar, men väljer jag som nästa steg där Telefon så öppnas inte inställningar för Telefon när jag testar genvägen utan Appen Telefon istället. 
Märkligt detta då typ allt annat går att göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, iMarc säger:

Kan inte lösa detta på något sätt ännu. 
Jag kommer till Inställningar, men väljer jag som nästa steg där Telefon så öppnas inte inställningar för Telefon när jag testar genvägen utan Appen Telefon istället. 
Märkligt detta då typ allt annat går att göra

Kan du inte låta appen telefon ringa den kontakt jag föreslog att du skulle skapa.. Eller knappa in vidarekopplingssekvensen *21*telnr#

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, polken säger:

Kan du inte låta appen telefon ringa den kontakt jag föreslog att du skulle skapa.. Eller knappa in vidarekopplingssekvensen *21*telnr#

Har provat detta ”vanliga” vägen men det fungerar inte, det kanska kan gå med en del script, har testat men inte lyckats. Har googlat detta men det verkar som att det inte går pga Apples säkerhet så det ska tydligen finnas tredjepartsappar för detta. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...