Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gå med i ny MWF-grupp om du vill!


Alix
 Share

Rekommendera Poster

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Det är upp till dig. Jag tänker inte lägga mig i dina personliga val men uppskattar öppenhet med vem man är vilket kan bidra till en betydligt lugnare och mer civiliserad tid på Alix forum.

Jag menar angående säkerheten på den plattformen, är ju en hel del grupper där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, cokeman säger:

Blir nästan för lugnt om inte lappen71 är med! 😉

Han har nog redan fått vittring 😂

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, cokeman säger:

Blir nästan för lugnt om inte lappen71 är med! 😉

Jag förstod plötsligt en dag att ingen mår bra egentligen av tjafset. Det stänger många dörrar.

Jag tänkte också på hur roligt det var när det kom uppdateringar, event, nyheter osv.

Dubbelt så roligt om fler är med och tycker att det är roligt.

Alix kommer säkert att påminna mig när nästa iOS och macOS-version kommer. 😄

Så jag är glad över att det glatt rullar vidare trots beslutet att stänga butiken här så att säga. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Alix säger:

Ja, jösses, plötsligt måste jag stå för vad jag skriver… :pinch:

Va??? Och det säger du nu när jag gått med!!! :tappahakan:

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, cokeman säger:

Blir nästan för lugnt om inte lappen71 är med! 😉

Gud förbjude att den översittaren kommer med. 👎

  • Rösta upp 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, iMarc säger:

Jag menar angående säkerheten på den plattformen, är ju en hel del grupper där

Jag har ju förstås inte tittat på koden men uppfattar MeWe som byggd på senaste tekniken för att hålla det privat som ska hållas privat, som chattar till exempel. Jag får ständigt chattförfrågningar av sköna unga damer men det blir ingen kontakt så länge jag inte tillåter den.

 

Jag är med i några grupper, om astronomi till exempel, men du behöver inte vara med i någon grupp eller sida om du inte vill utom Alix MacWorld-grupp såklart.

 

Så kom du bara. Jo jag vet att du redan är där men menar att du kan vara aktiv utan att behöva oroa dig för något.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Telly82 säger:

Gud förbjude att den översittaren kommer med. 👎

Han är nog nöjd med att vara betalande medlem på Teknikveckan. Mycket svårare att slänga ut sådana. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag har ju förstås inte tittat på koden men uppfattar MeWe som byggd på senaste tekniken för att hålla det privat som ska hållas privat, som chattar till exempel. Jag får ständigt chattförfrågningar av sköna unga damer men det blir ingen kontakt så länge jag inte tillåter den.

 

Jag är med i några grupper, om astronomi till exempel, men du behöver inte vara med i någon grupp eller sida om du inte vill utom Alix MacWorld-grupp såklart.

 

Så kom du bara. Jo jag vet att du redan är där men menar att du kan vara aktiv utan att behöva oroa dig för något.

Ja nu är ju inte Anonymous något att oroa sig över som har en sida där, men det verkar ju vara uppbyggt på ett sätt att man måste ställa in en del sekretess, gör man inte detta kan vem som helst i alla dessa olika grupper se vad du skriver och dessutom har du uppgett ditt fullständiga namn. Verkar lite som Facebook detta, kan såga att min syster är hackad på FB hon är statligt anställd. Ingenting går att göra i Facebook för att få bort personen som är inloggad på kontot. Personen loggas in direkt automatiskt om hon byter lösenord. Hon har alla typ av skydd FB erbjuder inkl Autentiseringsappar, reservkoder osv. Personens namn syns inte, endast fabrikat av telefon och ort. Facebook kan inte göra något. IT-avdelningen på hennes arbetsplats har kört fast. Så därför är jag försiktig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Han är nog nöjd med att vara betalande medlem på Teknikveckan. Mycket svårare att slänga ut sådana. :D 

Är det en bra sida annars eller? 😊

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, cokeman säger:

Är det en bra sida annars eller? 😊

jag tror att det är 99Macs nya sida de packade ihop före oss

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Inte för mig. :D 

Ok. Jag är mest inne på MacRumors och SweClockers så jag var mest nyfiken då. 😁

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 hour ago, Alix said:

Inte för mig. :D 

Lyckas man få sig själv bannad x antal gånger för att man inte kan bete sig så är det kanske inte så konstigt.

Redigerad av frason
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, frason säger:

Lyckas man få sig själv bannad x antal gånger för att man inte kan bete sig så är det kanske inte så konstigt.

Det är fel. Jag avslutade mitt konto för många gånger, och till slut tröttnade de på mitt velande. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 hours ago, mikaellq said:

 Jag får ständigt chattförfrågningar av sköna unga damer men det blir ingen kontakt så länge jag inte tillåter den.

 

 

Ganska tacksam att jag undkommit 100% av detta... :P

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MeWe-appen för iPhone är faktiskt säker som använder Safari för att visa sidor både från MeWe och resten av nätet. Bättre än Friendly+ alltså som bara visar externa länkar i Safari (inte appen utan iOS).

Trafiken till/från MeWe går via CloudFlare, alltså iCloud Private Relay, som gör att jag nu tänker fortsätta använda MeWe-appen i min iPhone. :ThumbsUp:

 

ISP: CloudFlare Inc.

City: Stockholm

Region: Stockholms lan

Country: Sweden

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dolt ett antal inlägg som handlar om teknikveckan.se

Skapa gärna en ny tråd och diskutera där. :)

 

/Telly82, Moderator

Redigerad av Telly82
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-04-28 16:36, Alix säger:

För att förenkla proceduren låter jag gruppen vara öppen tills vidare. :) 

Nu får man ansöka om medlemskap igen i gruppen, då antalet verkar ha stabiliserat sig.

 

Men utgångspunkten är givetvis att alla är välkomna! :) 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2022-04-30 00:01, cokeman säger:

Ok. Jag är mest inne på MacRumors och SweClockers så jag var mest nyfiken då. 😁

MacRumors vore enligt mig det bästa stället för oss här att flytta över till. Det är ju ett riktigt forum och de erfarenheter jag fått därifrån är bara positivt. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

MacRumors vore enligt mig det bästa stället för oss här att flytta över till.

Jag är redan där men ser det inte som något alternativ till den grupp jag skapade. Om inte annat är det på ett annat språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Jag är redan där men ser det inte som något alternativ till den grupp jag skapade. Om inte annat är det på ett annat språk.

Jag håller med @Alix  det är bara här som vi kan prata om annat 

än teknik.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, ronny säger:

Jag håller med @Alix  det är bara här som vi kan prata om annat 

än teknik.

Okej. Så för att starta ett forum, vad jag förstår så krävs en hemsida, servrar, någon som har bra koll på hur säkerhet ska implementeras, en Webbdesigner för ett användarvänligt gränssnitt, kunskap vad gäller darabaser och eventuellt en programmerare samt moderatorer. 
 

Har lite svårt att acceptera denna nedstängning av forumet efter så många år!

Jag tycker banne mig att ägarna av forumet kan ge oss alltihop, all kod osv men att forumet har ett annat namn och några här på forumet om de vill, ställer upp med sina datorer som host/Servrar. 
 

Sen undrar man ju när man mailar ledningen ang sitt konto här och inte får svar ens, vad de håller på med. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jag tycker banne mig att ägarna av forumet kan ge oss alltihop, all kod osv

Men tanke på att forumet består av köpt, kommersiell programvara så kommer det inte att ske.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share




×
×
  • Skapa nytt...