Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låst konto MacBook pro


alvison
 Share

Rekommendera Poster

Hej! Har en MacBook Pro som jag skrivit in lösenordet på för många gånger och nu säger den bara att kontot är låst. Det är alltså datorn som inte går att öppna och inte att jag glömt apple-ID. Vad kan man göra åt saken? Har provat att starta om och skriva rätt lösenord men det dyker bara upp ett meddelande om att ”kontot är låst”.  Det finns inget alternativ om att återställa lösenord, byta konto och kommer inte heller upp något frågetecken att klicka på som det står när jag försökt googla. Snälla hjälp!

Redigerad av alvison
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple säger så här

 

Om du glömmer ditt inloggningslösenord på datorn

Prova följande om du inte kommer ihåg inloggningslösenordet på datorn:

  • Om du glömmer ditt lösenord när du loggar in klickar du på frågetecknet i lösenordsfältet så visas ett lösenordstips. Om det inte visas något frågetecken saknar ditt användarlösenord ett lösenordstips. Se Lägga till ett lösenordstips.

  • Om du måste ange namn och lösenord för en administratör, men inte har några sådana, ber du den som ställde in datorn om hjälp. Om det var du som ställde in datorn är användaren du skapade under inställningen en administratör.

  • Om du inte har något lösenordstips eller om du inte kommer ihåg lösenordet med hjälp av tipset i inloggningsfönstret kan du skapa ett nytt lösenord. Se Återställ Mac-inloggningslösenordet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...