Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Startproblem Macbook Pro retina mid 2015


Ursa Minor
 Share

Rekommendera Poster

Fungerar inte internet recovery?

Håll inne alt+cmd+R när du startar datorn för att tvinga den att starta från internetåterställning

Starta skivverktyget

Kör en kontroll/reparation av Macintosh HD eller vad nu din startpartion heter.

Genomförs en reparation eller misslyckas den?

Starta om datorn för att se om det löste problemet.

Är filsystemet på hårddisken korrupt så är det inte säkert att den vill starta macOS och inte heller säkert att dess volymer på hårddisken dyker upp via Target Disk Mode

Du borde dock se hårddisken i skivverktyg i Air:en men dess volymer kan vara gråaktiga om de inte kan "mountas" pga att filsystemet är korrupt

 

Du borde kunna radera hårddisken och installera om datorn via internet recovery om du vill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, SirKnasen säger:

Fungerar inte internet recovery?

Håll inne alt+cmd+R när du startar datorn för att tvinga den att starta från internetåterställning

Starta skivverktyget

Kör en kontroll/reparation av Macintosh HD eller vad nu din startpartion heter.

Genomförs en reparation eller misslyckas den?

Starta om datorn för att se om det löste problemet.

Är filsystemet på hårddisken korrupt så är det inte säkert att den vill starta macOS och inte heller säkert att dess volymer på hårddisken dyker upp via Target Disk Mode

Du borde dock se hårddisken i skivverktyg i Air:en men dess volymer kan vara gråaktiga om de inte kan "mountas" pga att filsystemet är korrupt

 

Du borde kunna radera hårddisken och installera om datorn via internet recovery om du vill

Jag har tidigare prövat med cmd+R men jag borde kanske testat med det. Jag hann börja med en ominstallation men avbryter den och ska pröva ditt tips.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är "internet recovery mode" igång iaf. Pekaren hängde sig ett par gånger men till slut så gick det.

 

Tack till alla för all hjälp. Jag är bara en vanlig användare och anledningen till att jag började med mac för ett antal år sedan är just för att det är ett såpass problemfritt system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Ursa Minor säger:

Nu är "internet recovery mode" igång iaf. Pekaren hängde sig ett par gånger men till slut så gick det.

 

Tack till alla för all hjälp. Jag är bara en vanlig användare och anledningen till att jag började med mac för ett antal år sedan är just för att det är ett såpass problemfritt system.

Dessvärre är hårddiskar hårddiskar oberoende av vilken dator du köper. Det finns bara två sorters hårddiskar: De som gått sönder och de som kommer att gå sönder. Så ha backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...