Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp med lagring av bilder på iCloud.


stabilt12
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har tänkt börja lagra mina och sambons bilder på iCloud.

 

Igår köpte jag utrymme till det för att ladda upp bilder, det tar väldigt lång tid men är på gång iaf (laddats upp 16gb på 24 h). Vi har familjeanvädning men min sambos bilder har inte börjat lagras än.

Vill dubbelkolla så jag gjort alla inställningar rätt. Är det så att mina bilder laddas upp först och sen hennes?

 

-När jag går in på Apple id och väljer iCloud så har jag bilder på.

-Under allmänt och sen bilder har jag iCloud bilder på.

-När jag går in på mitt bildbibliotek så får jag trycka på återskapa från iCloud när jag inte är ansluten till en till en laddare. Jag har samma inställningar på sambons telefon. 

 

Låter detta rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iCloud är en synk-tjänst, så ni kommer att se alla era bilder på alla era synkade enheter. Alltså blandas dina och sambons bilder på alla enheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Telly82 säger:

iCloud är en synk-tjänst, så ni kommer att se alla era bilder på alla era synkade enheter. Alltså blandas dina och sambons bilder på alla enheter.

Nej, använder man iCloud familjedelning så sparas var och ens bilder för sig. Dom samlas bara under ”samma tak”. Varje användare synkas bara med sina egna produkter som är kopplade till samma AppleID. Jag kan till exempel inte se mina barns bilder om jag inte går in på någon av deras enheter, och vice versa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Telly82 säger:

iCloud är en synk-tjänst, så ni kommer att se alla era bilder på alla era synkade enheter. Alltså blandas dina och sambons bilder på alla enheter.

Nej de kommer inte blandas.

Förutsatt att man använder sina egna Apple-ID:n och inte samsas om ett och samma Apple-ID

Utrymmet i iCloud (200GB eller mer lagringsplan) samsas man dock om vid familjedelning men man ser inte varndras dokument.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooops. Där ser man. Tack för upplysningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, SirKnasen säger:

Nej de kommer inte blandas.

Förutsatt att man använder sina egna Apple-ID:n och inte samsas om ett och samma Apple-ID

Utrymmet i iCloud (200GB eller mer lagringsplan) samsas man dock om vid familjedelning men man ser inte varndras dokument.

Så har jag också förstått det. Låter det som inställningarna har blivit rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, stabilt12 säger:

Så har jag också förstått det. Låter det som inställningarna har blivit rätt?

Det låter som det är korrekt inställt även om jag kan tycka att 16GB på 24h låter väldigt långsamt.

Har din sambo fått förfrågan om hon vill ta del av din utökade lagringsplan/familjeanvändning eller köra vidare med befintlig lagringsplan?

Kolla Hantera lagring under iCloudinställningarna i sambons telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, SirKnasen säger:

Det låter som det är korrekt inställt även om jag kan tycka att 16GB på 24h låter väldigt långsamt.

Har din sambo fått förfrågan om hon vill ta del av din utökade lagringsplan/familjeanvändning eller köra vidare med befintlig lagringsplan?

Kolla Hantera lagring under iCloudinställningarna i sambons telefon.

Ja det kändes som extremt långsamt men verkar föra över mest vid laddning. 

Ja det har hon fått och hon har accepterat den.

 

Nu står det i mina bilder att min överföring är slutförd. Men det står att jag har använt 32,6 gb på iCloud. Men tittar jag på lagringsutrymme på telefonen stå tar min bilder 48 gb, har då verkligen alla mina bilder laddats upp på iCloud?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...