Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Flyttassistenten


vitpeppar
 Share

Rekommendera Poster

Jag vill föra över musiken från äldre MacPro 2011 till Mac Air 2020 genom att använda flyttassistenten. Jag får dock upp en bild med följande text. 

På din nya Mac

  1. Markera den information som ska överföras.
    I det här exemplet är Michael Cavanna ett macOS-användarkonto. Om kontot har samma namn som ett konto som redan finns på din nya Mac uppmanas du att antingen ändra det gamla kontots namn eller att ersätta kontot på din nya Mac. Om du byter namn kommer det gamla kontot att visas som en separat användare på din nya Mac med en separat hemmapp och inloggning. Om du ersätter namnet kommer det gamla kontot att ta bort och sedan ersätta kontot på din nya Mac, inklusive allt innehåll i hemmappen.

    Jag vågar inte göra något då jag inte förstår innebörden av alternativen och undrar om ni kan rekommendera vilket  som är bäst?


Tack på förhand. 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra och släpp i stället. Det ger minst problem i längden. Så gjorde jag nu senast när jag backade från Monterey till Big Sur.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svar. Men jag vill flytta mellan två Mac. Vad heter mappen låtarna ska ligga i? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, vitpeppar säger:

Men jag vill flytta mellan två Mac.

Det går bra att dra och släppa mellan två macar förutsatt att de är ihopkopplade på rätt sätt (hårddiskläge).

 

28 minuter sedan, vitpeppar säger:

Vad heter mappen låtarna ska ligga i?

Musik.
Sedan väljer du att importera låtarna utan att kopiera dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...