Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur retuscherar man foton i appen "bilder" på iphone?


RobZero
 Share

Rekommendera Poster

Hur retuscherar man foton i appen "bilder" på iphone?

 

Om man öppnar appen bilder på iphone  ( i detta fall 13pro med iOS15.4 installerat ) så finns funktionen ändra uppe i högra hörnet när man väljer en specifik bild.

 

Här går det att applicera filter redigera bilden ljus och attribut, rätta upp etc.

 

Men saknar en retucheringfunktion för att ta bort ljusprickar från solen, röda ögon sudda ut ett föremål i bakgrunden av bilden osv. Jag har löst det med en extern app som heter Snapseed där det finns bland annat en funktion som kallas healing. Men borde inte vissa av dessa funktioner finnas tillgängliga i bilder eller någon av apple's egna appar? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, RobZero säger:

Jag har löst det med en extern app som heter Snapseed där det finns bland annat en funktion som kallas healing.

Samma här. :yeahbaby:

 

11 minuter sedan, RobZero säger:

Men borde inte vissa av dessa funktioner finnas tillgängliga i bilder eller någon av apple's egna appar?

Jo. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då är det inte bra jag 😄 Det går inte använda funktionen märkning på något liknande sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Röda ögon: speciell knapp uppe till höger

Märkning: du kan rita/måla med pennorna, välj färg med pipetten från det område du vill ha, t ex himlen, måla över ful mast eller skorsten. Eller ansikte, täcka röd prick med hudfärg.

Inte så bra som riktiga retuschappar men en del går att göra

Sven 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...