Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Göra en ljudbok med bilder


paxbonum
 Share

Rekommendera Poster

Hej. Behöver lite tips vilket program ni rekommenderar till följande uppgift?

 

Har 30 bilder som utgör en bok. Vill skapa ett bildspel / en ljudbok av dessa.Barn ska läsa in texter till varje sida. 

 

De kan vara enkelt så att man klickar fram bild o ljud själv eller att de går helt automatiskt om de är möjligt? Vilket program är lämpligt att anv o hur gör jag på enklaste sätt? 

Mvh RM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, paxbonum säger:

Hej. Behöver lite tips vilket program ni rekommenderar till följande uppgift?

 

Har 30 bilder som utgör en bok. Vill skapa ett bildspel / en ljudbok av dessa.Barn ska läsa in texter till varje sida. 

 

De kan vara enkelt så att man klickar fram bild o ljud själv eller att de går helt automatiskt om de är möjligt? Vilket program är lämpligt att anv o hur gör jag på enklaste sätt? 

Mvh RM

Jag skulle använda PowerPoint. 
Apples keynote borde fungera också, men det har jag aldrig använt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle använda Davinci Resolve som egentligen är ett program för video men som fixar detta galant och är gratis.

 

Jag gjorde en snabb snutt med två kort (copy och paste några gånger för att spara tid) och en massa musiksnuttar för att dema.

 

Korten blir väldigt korta på tidslinjen så man får öka förstoringen rejält för att se dom men sen är det bara att dra i änden på dom och göra dom så långa som dom behöver vara för att det ska passa till ljudet. Ljudfilerna drar man också bara in till tidslinjen.

 

 

Redigerad av Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...