Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple Pay fungerar inte


EmmaTore
 Share

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har en iPhone 11 och kan inte längre betala med Apple Pay. Det har fungerat tidigare, om jag minns rätt slutade det fungera efter att jag bytte skärm och baksida. Jag har provat med 3 olika kort (alla godkända för Apple Pay) men ingenting händer. Har testat allt Apple rekommenderar såsom logga ut och in på Apple-id.
 

Jag får upp Apple Pay på skärmen vid ”betalning”, Face ID fungerar men sedan tar det stopp. Det är som att mobilen inte känner av kortläsaren, det blir inget blipp. 
 

Vet någon vad det kan bero på? Vad kan jag göra?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, EmmaTore säger:

 

Hej,

Jag har en iPhone 11 och kan inte längre betala med Apple Pay. Det har fungerat tidigare, om jag minns rätt slutade det fungera efter att jag bytte skärm och baksida. Jag har provat med 3 olika kort (alla godkända för Apple Pay) men ingenting händer. Har testat allt Apple rekommenderar såsom logga ut och in på Apple-id.
 

Jag får upp Apple Pay på skärmen vid ”betalning”, Face ID fungerar men sedan tar det stopp. Det är som att mobilen inte känner av kortläsaren, det blir inget blipp. 
 

Vet någon vad det kan bero på? Vad kan jag göra?
 

En reparatör här förklarar hur man testar NFC på Iphone:

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Om du har en nyckeltagg kan du testa NFC med appen Genvägar. Välj fliken Automatisering och tryck på plustecknet. Välj "Personlig automatisering" och scrolla ner och välj NFC. Där kan du trycka på "Skanningsbild" och testa med exempelvis en nyckelbricka. 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...