Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Klarar ej att göra till Fabriksinställning


MarieB
 Share

Rekommendera Poster

Hej på er!

(jag är evig nybörjare...)

 

Jag har inte vågat tömma datorn trots att Back up ska finnas på extern hårddisk nu.. efter jag kört Time machine.

 

Sonen skulle hjälpa mig nu och jag hittar även en youtube-video

men när vi håller "cmd" och R nere hela tiden även när vi satt på, så kommer inte samma resultat som på videon... utan vi kommer till vanliga startsidan för inlogg :(

Vad gör vi för fel??

 

Jag måste uppdatera,  "Pages can’t be installed on “Macintosh HD” because macOS version 11 or later is required." 

- men datorn är för full, så vill blåsa ur den.

 

 

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, MarieB säger:

Hej på er!

(jag är evig nybörjare...)

 

Jag har inte vågat tömma datorn trots att Back up ska finnas på extern hårddisk nu.. efter jag kört Time machine.

 

Sonen skulle hjälpa mig nu och jag hittar även en youtube-video

men när vi håller "cmd" och R nere hela tiden även när vi satt på, så kommer inte samma resultat som på videon... utan vi kommer till vanliga startsidan för inlogg :(

Vad gör vi för fel??

 

Jag måste uppdatera,  "Pages can’t be installed on “Macintosh HD” because macOS version 11 or later is required." 

- men datorn är för full, så vill blåsa ur den.

 

 

 

MVH

evig nybörjare: låter som du varit med i många år. Träna, fråga, försök igen, så blir det bättre!

Youtube: vilken video? länk tack!

cmd+R:  hur startar du om? med strömbrytaren eller med kommando i Äpple-menyn? trycker verkligen ned båda tangenterna tillräckligt tidigt i startförloppet? hur är datorn ansluten till internet?

Jag måste uppdatera..Varför? Klarar datorn macOS 11 eller nyare?

...vill blåsa ur den:  cmd+R installerar bara om macOS, dina data är kvar, lika full...I vilket steg tänker du radera det som gör den full?

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser