Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Klarar ej att göra till Fabriksinställning

MarieB
 Share

Recommended Posts

Hej på er!

(jag är evig nybörjare...)

Jag har inte vågat tömma datorn trots att Back up ska finnas på extern hårddisk nu.. efter jag kört Time machine.

Sonen skulle hjälpa mig nu och jag hittar även en youtube-video

men när vi håller "cmd" och R nere hela tiden även när vi satt på, så kommer inte samma resultat som på videon... utan vi kommer till vanliga startsidan för inlogg :(

Vad gör vi för fel??

Jag måste uppdatera,  "Pages can’t be installed on “Macintosh HD” because macOS version 11 or later is required." 

- men datorn är för full, så vill blåsa ur den.

MVH

2 timmar sedan, MarieB säger:

Hej på er!

(jag är evig nybörjare...)

Jag har inte vågat tömma datorn trots att Back up ska finnas på extern hårddisk nu.. efter jag kört Time machine.

Sonen skulle hjälpa mig nu och jag hittar även en youtube-video

men när vi håller "cmd" och R nere hela tiden även när vi satt på, så kommer inte samma resultat som på videon... utan vi kommer till vanliga startsidan för inlogg :(

Vad gör vi för fel??

Jag måste uppdatera,  "Pages can’t be installed on “Macintosh HD” because macOS version 11 or later is required." 

- men datorn är för full, så vill blåsa ur den.

MVH

evig nybörjare: låter som du varit med i många år. Träna, fråga, försök igen, så blir det bättre!

Youtube: vilken video? länk tack!

cmd+R:  hur startar du om? med strömbrytaren eller med kommando i Äpple-menyn? trycker verkligen ned båda tangenterna tillräckligt tidigt i startförloppet? hur är datorn ansluten till internet?

Jag måste uppdatera..Varför? Klarar datorn macOS 11 eller nyare?

...vill blåsa ur den:  cmd+R installerar bara om macOS, dina data är kvar, lika full...I vilket steg tänker du radera det som gör den full?

Sven

Raphael

Du ska hålla ner cmd-R innan du sätter igång datorn, och hålla det nertryckt medan du sätter igång datorn och sen fortsätta hålla det nertryckt några sekunder till. 

Big Sur ska den kunna uppdateras till. Tidig 2015 Macbook air. 

Oj, vi har vart slarviga, när vi sökte. Vi sökte fabriksinställning...

Måste tömma för att kunna uppdatera operativsystemet, för att uppdatera, kunna använda pages alls..   och lika bra blåsa ur hela, har ju gjort back up (hoppas jag.. haha Egentligen bara pages-sidor som viktiga)

Svårt att träna på att hålla på att tömma dator och uppdatera operativsystem hela tiden ;)

11 timmar sedan, MarieB säger:

Ja det kan du. Youtubelänken är OK. Men i stället för den lite bristfälliga översättningen i artikeln: läs Apples egna, uppdaterade artikel. Här: https://support.apple.com/sv-se/HT208496

Edited by sefr
YT länken nämns.

• 1 month later...
MarieB

..men va f-n, nu skulle jag äntligen få det gjort!  ..funkar ej, får bara min vanliga startsida för val av användare... (efter att ha tryckt ner de 2 tangenterna...) :( :(