Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändra säkerhetsinställning på M1, kommer inte åt den.


vwlinkan
 Share

Rekommendera Poster

Har en Mac mini M1 som kör Monterey. Den vägrar köra vissa ios appar om jag inte höjer eller sänker (?) säkerheten. Startar då i återställningläge för att mötas av meddelandet "Säkerhetsinställningar kan inte ändras, om du vill ändra stänger du av datorn och håller in strömbrytaren så att macOS Återställning startas." Men det är ju precis det jag gjort? Någon som har någon idé om hur jag går vidare? I terminal kanske, inget jag är brukar använda, så där behöver jag tydliga exakta kommandon att skriva in.

1196994999_2022-03-1317_45_27.thumb.jpg.c434d3c011389a8f12170b88ed76eec2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Är du säker på att det är i startsäkerhetsverktyget du skall ändra detta?

 

Inte i Systeminställningar/Säkerhet och integritet?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu löst detta själv genom lite googlande. Det visar sig att det finns två möjligheter att gå in i återställning. En vanlig och en “Fallback Recovery mode” Den första når man genom att stänga av och därefter hålla in startknappen till återställningsläget dyker upp. Den andra genom att trycka två gånger och hålla in vid andra tryckningen. Jag använde nr 2, den metod jag en gång läst in mig på, och då går det inte att ställa in säkerhetsnivå. Man måste då använda läge 1. Varför kan man ju undra. Nu kan jag köra iOS-appar!

Hittade detta i denna tråd: https://apple.stackexchange.com/questions/431329/cant-change-system-security-settings-in-new-macbook-pro-m1-monterey-startup-rec

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...