Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bitdefender varnar varje gång jag går in på Macworld.se


beppewolgers
 Share

Rekommendera Poster

beppewolgers

Hej där!

 

Varje gång jag går in på macworld.se så får mitt Bitdefender antivirus program spel

och skjuter iväg en massa varningar för skadligt program (se nedan).

Aldrig hänt förut och händer aldrig på andra sidor.

Märkligt.

Skärmavbild 2022-03-10 kl. 19.28.43.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, beppewolgers säger:

Hej där!

 

Varje gång jag går in på macworld.se så får mitt Bitdefender antivirus program spel

och skjuter iväg en massa varningar för skadligt program (se nedan).

Aldrig hänt förut och händer aldrig på andra sidor.

Märkligt.

Skärmavbild 2022-03-10 kl. 19.28.43.png

Ta bort Bitdefender, det är ett komplett onödigt program på en mac. Det gäller alla antivirusprogram.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog för att IDG försöker skicka massa skräp till oss som besöker sidorna men inget körbart vad jag vet.

Antivirus-industrin kom igång tack vare världens sämsta operativsystem i datorns korta historia.

Ingen annan plattform kräver extra programvara för att göra systemets jobb att skydda sig själv.

 

Kan vara komiskt nuförtiden när jag slipper ta i skiten, också hur professionella människor envisats hålla fast vid skiten. Kanske det var så att många serviceteknikers födkrok hängde helt på MS Windows uselhet.

 

Alix har rätt, du behöver inte Bitdefender eller något annat skydd än det inbyggda i Apples plattform.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förekomma: Det är icke macägarens ansvar att som ombud skydda de som har Windowsdatorer.

 

Sedan ska väl tilläggas att Windows numera har ett alldeles utmärkt inbyggt skydd vilket i praktiken gör AV-program överflödiga även där.

 

Bästa skyddet är ett tillägg i webbläsaren där det mesta letar sig in (via skumma sajter). Jag använder Ublock origin i Chrome och AdGuard for Safari i Safari.

 

Man kan också använda en skyddande DNS, som Cloudflares 1.1.1.2, 1.0.0.2.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beppewolgers
14 timmar sedan, Alix säger:

För att förekomma: Det är icke macägarens ansvar att som ombud skydda de som har Windowsdatorer.

 

Sedan ska väl tilläggas att Windows numera har ett alldeles utmärkt inbyggt skydd vilket i praktiken gör AV-program överflödiga även där.

 

Bästa skyddet är ett tillägg i webbläsaren där det mesta letar sig in (via skumma sajter). Jag använder Ublock origin i Chrome och AdGuard for Safari i Safari.

 

Man kan också använda en skyddande DNS, som Cloudflares 1.1.1.2, 1.0.0.2.

tack för tips!

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att blockera reklam och spårare tycker jag att NextDNS är svårslaget som blockerar allt skräp oavsett vad jag använder för att surfa med. Fast Safari är det enda möjliga valet om iCloud Private Relay (döljer IP) är av intresse.

 

Skärmavbild 2022-03-11 kl. 13.14.59.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...